بخريد و بخوانيد ...
سرزمین نوچ
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

سرزمین نوچ

نویسنده: کیوان ارزاقی 
ناشر: افق
سال نشر: 1401 (چاپ 7)
قیمت: 35000 تومان
تعداد صفحات: 295 صفحه
شابك: 978-964-369-798-3
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 151 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3.78 امتیاز با رای 9 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'سرزمین نوچ':

وقتی آرش و صنم ایران را ترک می‌کردند، نمی‌دانستند مهاجرت به آمریکا با اتفاق‌های غیرمنتظره، شادی‌ها و تلخ‌کامی‌های بزرگی همراه است. نویسنده در این داستان بخشی از زندگی ایرانیان ساکن امریکا را به شکلی واقعی و زنده ترسیم کرده است.
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
" "برای آخرین‌بار از مسافرین پرواز شماره 602 هواپیمایی لوفتانزا به مقصد فرانکفورت، درخواست می‌شود، جهت کنترل و بازرسی مدارک و گرفتن کارت پرواز، به سالن اصلی مراجعه کنند."
خانم چادری که در اتاقک شیشه‌ای، پشت دستگاه فراخوان نشسته، این‌بار متن را به انگلیسی می‌خواند و بعد از اینکه خمیازه‌ی بلندی می‌کشد، از پیداشدن دختر بچه‌ی هفت‌ساله‌ای به نام سحر خبر می‌دهد که برای پدر و مادرش بی‌تابی می‌کند.
فرودگاه شلوغ است. هر مسافری را چند نفر دوره کرده‌اند. تابلوهای تبلیغاتی انواع گوشی موبایل، تلویزیون، فرش تبریز و زعفران مشهد با بدسلیقگی به دیوار آویزان است. نمی‌دانم مشاور تبلیغاتی پوشک بچه‌ی "مای بی‌بی" خبر دارد تابلوی محصولاتش در فرودگاه مهرآباد هم نصب شده است؟!
همه با هم حرف می‌زنند. کسی متوجه‌ام نیست. چندباری با صنم چشم تو چشم می‌شویم، ولی زود نگاه‌مان را از هم می‌دزدیم. دوسه‌تا از کتاب‌هایی را که به خاطر سنگینی بار مجبور شدم قبل از تحویل چمدان از لای اسباب اثاثیه دربیاورم، به زور توی کوله‌پشتی جا می‌دهم. این جور مواقع مظلوم‌ترین جامانده‌ها، کتاب‌ها هستند ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را اینجا و اینجا و اینجا و اینجا بیابید.

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 نرگس بهبودي:  جذاب و خواندني. آنقدر كشش داشت كه بتونم يك روزه تمومش كنم.

 ابوالفضل بيات:  شیوه روایت خوب و روان است به طوری که خواننده احساس می‌کند که در حال خواندن خاطره‌ای از یک دوست صمیمی است با تفسیرها و تصویرهایی زنده و آشنا از تهران و قابل فهم و ملموس از دالاس و لس‌آنجلس. در مجموع خوب بود.

 گلناز گرايلي:  خوب و روان مثل کتاب دیگر جناب ارزاقی. حالا می‌تونم بگم که کتابهای ایشون رو خواهم خوند.

 رضا ترابي:  كتاب بسيار خوشخوان (و با ريتم تند) نوشته شده است

 رضا محمدی:  به زبان ساده. جذاب و خواندنی بود.

 مهسا طاهری:  داستان روان و شیرین بیان شده. ولی این روان بودن فقط در تندخوانی تاثیر داره چیزی که در جذابیت داستان موثر هست موضوع داستان و اتفاقاتیه که در خلال اون رخ میده. به جز 100 صفحه آخر که تا حدودی جذاب بود بقیه‌اش چیزی نداره. موضوع اصلی داستان مورد پسند من نبود و صرفا بخاطر مکالمات بامزه نمی‌تونم امتیاز کامل بدم. فکر می‌کنم سه ستاره مناسب باشه.