شناسنامه محصول
منشا کیهان
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

منشا کیهان

(Origins: How the Planets, Stars, Galaxies, and the Universe Began)
نویسنده: استیون ایلز (Stephen Eales)
ترجمه: حسن فتاحی
ناشر: مازیار
سال نشر: 1396 (چاپ 3)
قیمت: 29000 تومان
تعداد صفحات: 312 صفحه
شابك: 978-600-6043-26-5
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 4 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (5 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'منشا کیهان':

کتاب از چهار بخش تشکیل شده است: بخش اول به منشاء سیارات و چگونگی شکل‌گیری آنها می‌پردازد و بعد از بیان یک گزارش علمی تاریخی پیرامون سیارات، نظریات نوین علمی درباره‌ی چگونگی شکل‌گیری منظومه‌ی شمسی را بیان می‌کند. پس از آن بحث بسیار نوپا و پویای سیارات فراخورشیدی مطرح شده و چگونگی یافتن سیارات پیرامون دیگر ستاره‌ها شرح داده شده است.
بخش دوم کتاب به بررسی ماهیت و تحول ستارگان می‌پردازد. ستارگان از چه چیزی تشکیل شده‌اند، از کجا آمده‌اند، پایان کارشان چگونه خواهد بود؟ در این بخش با زبانی ساده و شفاف درمی‌یابید که انرژی ستارگان از کجا تامین می‌شود.
موضوع بخش سوم، بررسی تکامل کهکشان‌هاست. کهکشان‌ها مانند مجتمع‌های مسکونی در انواع و اندازه‌های مختلف هستند که ستارگان در آنها سکنی گزیده‌اند. در این بخش سفری علمی و خیال‌انگیز از خانه دوست‌داشتنی خودمان یعنی کهکشان راه شیری به کهکشان‌های دور دست خواهیم داشت و با ساختار، ویژگی‌ها و طبقه‌بندی آنها و تاثیر شگرفشان در ارتقا شناخت علمی ما از کیهان آشنا خواهیم شد.
بخش چهارم و پایانی کتاب به مبحث پرمخاطره و سوال‌برانگیز کیهان‌شناسی اختصاص دارد، کیهان شناسی بخش جذابی از دنیای ستاره‌شناسی است که در پی پاسخگویی به سوالاتی درباره‌ی کل جهان هستی است. از چگونگی وجود کیهان گرفته تا پایان آن.

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!