شناسنامه محصول
اقتصاد در یک درس
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

اقتصاد در یک درس

(Economics in One Lesson)
نویسنده: هنری هزلیت (Henry Hazlitt)
ترجمه: محمدحسین وقار
ناشر: اطلاعات
سال نشر: 1392 (چاپ 1)
قیمت: 6000 تومان
تعداد صفحات: 252 صفحه
شابك: 978-964-423-919-9
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 7 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (2 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'اقتصاد در یک درس':

کتاب حاضر به تحلیل خطاهای اقتصادی می‌پردازد. خطاهایی که در نهایت آن‌قدر فراوانند که تقریبا به یک سنت تازه تبدیل شده‌اند. اما امروز دولت عمده‌ای در جهان نیست که سیاستهای اقتصادی آن متاثر از پذیرش برخی از این خطاها نباشد. شاید کوتاه‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای درک اقتصاد تفکیک این‌گونه خطاها باشد.
هدف کتاب حاضر افشای خطاهای خاص نویسندگان مشخص نیست، بلکه ایضاح تکراری‌ترین، شایع‌ترین و تاثیرگذارترین اشکال خطاهای اقتصادی است. در حقیقت، باورهایی که گروه‌های دارای نفوذ سیاسی بدان معتقدند و دولتها بر پایه آنها عمل می‌کنند، و نه منشا تاریخی آن باورها، مورد نظر و علاقه ماست.
تلاش من آن بوده که این کتاب را تا آنجا که از منظر صحت معقول باشد، ساده و به دور از جزییات فنی بنویسم تا برای خواننده‌ای هم که فاقد آشنایی قبلی با اقتصاد است کاملا قابل درک گردد. (یرگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"اقتصاد بیش از هر دانشی که انسان می‌شناسد، گرفتار خطاست. این امری تصادفی نیست. در هر صورت، دشواریهای ذاتی این موضوع به قدر کافی بزرگ است؛ اما عاملی که مثلا در فیزیک، ریاضیات یا پزشکی چندان قابل ملاحظه نیست، یعنی مطالبه خاص منافع خودخواهانه، دشواریهای اقتصاد را هزار بار سخت‌تر می‌سازد. اگرچه هر گروه منافع اقتصادی معینی دارد که مشابه منافع همه گروههاست، اما همان‌طور که خواهیم دید، هر گروه منافعی متضاد با منافع همه دیگر گروهها نیز دارد. اگرچه بعض سیاستها در درازمدت متضمن نفع همه است، اما سیاستهای دیگر فقط نفع یک گروه را تنها با فدا کردن نفع همه دیگر گروهها محقق می‌سازد ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 حسين ثقفي:  نود درصد این کتاب را مطالعه کردم. باتوجه به شناختی که از آقای وقار (مترجم) داشتم انتظار بیشتری می‌رفت. کتاب بیشتر با اقتصاد ایالات متحده سروکار داشت که بسیار تخصصی‌تر و محدودتر ار آنچه تصور می‌رفت بود. توقع داشتم بیشتر معطوف به مشکلات کشورهایی چون ما باشد. هر چند از دیدگاه کارشناسان اقتصاد، آمریکا در واقع مبنای اقتصاد دنیاست. بهر حال برایم تا حدودی نامفهوم بود. امتیاز من به عنوان مطالعه‌گر مطالب عمومی اقتصاد 2 می‌باشد.