بخريد و بخوانيد ...
سیصد و شصت و پنج روز با سعدی (مجموعه "جوانان و فرهنگ جهانی")

سیصد و شصت و پنج روز با سعدی (مجموعه "جوانان و فرهنگ جهانی")

نویسنده: حسین محی‌الدین الهی قمشه‌ای (انتخاب و توضیحات) (Hossein Elahi Ghomshei)
ناشر: سخن
سال نشر: 1402 (چاپ 17)
قیمت: 350000 تومان
تعداد صفحات: 343 صفحه
شابك: 978-964-372-010-0
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 53 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.33 امتیاز با رای 3 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'سیصد و شصت و پنج روز با سعدی (مجموعه "جوانان و فرهنگ جهانی")':

کتاب‌های مجموعه جوانان و فرهنگ جهانی در قالبی تدوین شده‌اند تا خواننده مطالب آنها را در طول یکسال بخواند. اولین کتاب از این مجموعه به سعدی، شاعر بزرگ سخن‌پرداز ایرانی اختصاص دارد.
تدوین‌کننده کتاب در پیشگفتار آن آورده است: "... در کتاب حاضر 365 قطعه از گلستان، بوستان، غزلیات، قصاید و قطعات سعدی برگزیده‌ایم، تا علاقمندان بتوانند هر روز دقایقی چند در صحبت این شاعر آسمانی و عارف ربانی و معلم فضایل و مکارم انسانی و عاشق و شیدای آفریدگار جهان و جمله آفریدگان به سربرند و کلمه حکمتی از او بشنوند. متون منتخب را از نسخه شادروان فروغی گرفتیم و در موارد ضرورت با مراجعه به نسخه بدل‌های همان نسخه یا نسخ دیگر اصلاحاتی به عمل آوردیم ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 ژاله فراهاني:  انتخاب‌های آقای قمشه‌ای خیلی خوب هستند. هر روز، روزم را با شعری کوتاه از سعدی شروع می‌کنم و تمام روز، کامم از شیریتی کلامش، شیرین است. فکر نمی‌کنم حداقل در زندگی آدمی معمولی مثل من، سوالی باشد که شیخ سخن، جوابی برای آن در آستین نداشته باشد. حتی اگر دقیق شوی و با چشم دل بخوانی، علاج ترس و وحشت از رانندگی رانندگان بی‌حوصله را هم در خلال این شعرهای جادویی، می‌یابی.

 بنفشه بامداد:  به نظر من وجود مجموعه‌ی کاملی از آثار بزرگان شعر و ادب در تمام کتابخانه‌های شخصی و مجموعه‌های گلچین شده‌ی این آثار در کنار هر تخت‌خواب ضروری می‌باشد تا صبح خود را با قطعه‌ای از این آثار شروع کنیم و روز خود را با آنها به پایان برسانیم. به خصوص اگر گلچین‌ها سلیقه‌ی استاد دکتر الهی قمشه‌ای باشد. خدا وجود ارزشمند ایشان را حفظ کند.

 ساعد نقشبندي:  کتاب از لحاظ ابتکاری کار جدیدی نیست ولی وجود آن در کتابخانه خالی از لطف نیست و همچنین اسم 365 روز که به کتاب می‌چسبد آدم می‌تواند اراده خود را محک بزند. آیا توانایی خواندن روزی یک داستان را برای یکسال دارم!؟