بخريد و بخوانيد ...
مقتول قاتل (فیلمنامه)

مقتول قاتل (فیلمنامه)

(Murder By Death)
نویسنده: نیل سایمون (Neil Simon)
ترجمه: فرهاد فرنوش
ناشر: اشجع
سال نشر: 1392 (چاپ 1)
قیمت: 4500 تومان
تعداد صفحات: 140 صفحه
شابك: 978-964-2613-04-5
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 4 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'مقتول قاتل (فیلمنامه)':

کتاب متن فیلمنامه‌ی فیلمی است که در سال 1976 با بازی بازیگرانی همچون پیتر سلرز، دیوید نیون، پیتر فالک و آلک گینس ساخته و اکران شد.
فیلم/داستان موضوعی معمایی-کمدی دارد. تعدادی کارآگاه خصوصی به همراه دستیاران و همکارانشان به قصری دعوت می‌شوند تا ضمن صرف شام مهارت‌شان را نیز به محک بگذارند. میزبان آنها لیونل تواین مدعی است که او بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا است. به همین خاطر رقیبان خود را در این قصر رازآلود جمع کرده تا اگر می‌توانند ثابت کنند که بر او برتری دارند. تواین به مهمانان اعلام می‌کند که در نیمه شب در محل حضورشان قتلی رخ خواهد داد و آنها موظف هستند برای اثبات برتری خود، معمای این قتل را حل کنند. نیمه شب فرامی‌رسد و جسد پیشخدمت نابینای قصر پیدا می‌شود ...
فیلمنامه با توصیف محل وقوع داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"عمارتی مخوف و مجلل در حومه‌ی شهر وجود دارد. داخل عمارت همچون نمای بیرونی مجلل و مخوف است. در گوشه‌ی اتاق بزرگ عمارت شومینه‌ای روشن است. در مقابل شومینه دو صندلی روبه‌روی همدیگر و در یک سمت آن، آباژوری با پایه‌ی بلند قرار دارد. در کنار شومینه دری هست که به بیرون راه دارد. دور تا دور اتاق با کتابخانه‌های عظیم، مملو از کتاب پوشیده شده است. مجسمه‌های نیم‌تنه‌ی زیادی سراسر اتاق به چشم می‌خورد. در سمت چپ اتاق میز بزرگی قرار دارد که پشت آن مردی در تاریکی نشسته، و مشغول نوشتن است. اما چهره‌اش نمایان نیست. روی میز تعدادی پاکت نامه و زنگ نسبتا بزرگی قرار دارد. مرد بعد از نوشتن و مهر و موم کردن چند نامه زنگ را برمی‌دارد و تکان می‌دهد. بعد از چند لحظه در باز می‌شود و مستخدم عمارت مردی نابینا، با قدی کشیده و عبوس، کت و شلوار بر تن با عصایی در دست، وارد اتاق می‌شود. به سمت میز می‌رود و نامه‌ها را از مرد پشت میز تحویل می‌گیرد ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!