بخريد و بخوانيد ...
یک فنجان چای بی‌موقع: ردپای یک انقلاب

یک فنجان چای بی‌موقع: ردپای یک انقلاب

نویسنده: امیرحسین فطانت 
ناشر: مهراندیش
سال نشر: 1393 (چاپ 5)
قیمت: 200000 تومان
تعداد صفحات: 342 صفحه
شابك: 978-964-6799-73-8
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 44 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3.33 امتیاز با رای 3 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'یک فنجان چای بی‌موقع: ردپای یک انقلاب':

نویسنده کتاب در قبل و بعد از انقلاب زندگی پرفراز و نشیب و عجیب و غریبی را گذرانده است. او متهم است که "خسرو گلسرخی" و "کرامت‌الله دانشیان" را به ساواک لو داده و باعث زندانی شدن و در نهایت اعدام آنها شده است. حالا در این کتاب او به همه‌ی خطاهای گذشته خود اعتراف و زندگی‌اش را آنطور که گذشته است برای خواننده روایت می‌کند.
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"بی‌آن که خودم خواسته باشم از پدری کاسب خرده‌پا و بی‌سواد اما با محبت و خانواده دوست و از مادری از نسل منقرض شده اشراف و مالکین که فقط غرور و طبع بلند برای او باقی مانده بود در شیراز زاده شدم.
شاید صدها بار گذشته‌ها و کودکی خود را مرور کردم تا دریابم نطفه سرنوشت من چگونه بسته شد؟ از کودکی دلم چیزی می‌خواست که نمی‌دانستم چه چیز بود. شاید نقطه‌ای بین طبعی بلند که از مادر به ارث رسیده بود و واقعیت‌های حقیرانه و تلخ مادی زندگی که از پدر. شاید از کودکی تحت‌تاثیر حکایات و روایات پیرزنی قرار گرفته بودم که از روستایی در کویر ابرقو نزد ما آمده بود و زندگی می‌کرد. روضه‌خوان روستا‌ی‌شان بود و وقتی من فقط چهار ساله بودم برای من اشعار و حماسه‌های مذهبی و باستانی را با آواز می‌خواند تا فراموش نکند. شاید ارزش‌هایی همچون عدالت و سخاوت و شجاعت و ... بسیاری فضیلت‌های دیگر را از لابلای آن داستان‌ها آموخته بودم ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را اینجا بیابید.

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!