شناسنامه محصول
قدیس

قدیس

نویسنده: ابراهیم حسن‌بیگی 
ناشر: کتاب نیستان
سال نشر: 1396 (چاپ 7)
قیمت: 21000 تومان
تعداد صفحات: 298 صفحه
شابك: 978-964-337-677-2
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 3 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (5 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'قدیس':

قهرمان داستان کشیشی مسیحی است که در مسکو زندگی می‌کند و سرگرمی و علاقه‌اش جمع‌آوری کتاب‌ها و آثار خطی و قدیمی است. به همین خاطر وقتی مردی تاجیک نسخه‌ای از یک کتاب قدیمی را به او نشان می‌دهد، علاقه‌مند می‌شود که کتاب را از او بخرد.
اما مرد تاجیک کشته می‌شود و این مساله باعث می‌شود تا کشیش روس تصمیم بگیرد از محتوای کتاب قدیمی، که درباره امام متقین، امیرالمؤمنین، علی (ع) است، اطلاعات بیشتری کسب کند. کشیش به خاطر حفظ جان خود مجبور به ترک مسکو می‌شود و به بیروت می‌رود. او کودکی و بخشی از عمرش را در این شهر گذرانده و پسر، عروس و نوه‌اش در آنجا زندگی می‌کنند. علاوه بر این، او در پایتخت لبنان، دوستان فراوانی دارد که می‌توانند در کشف شخصیت امام علی (ع) و ماهیت کتاب قدیمی به او کمک کنند.
کشیش در بیروت به تحقیقات و مطالعات خود درباره‌ی شخصیت و حکومت امام اول شیعیان ادامه می‌دهد. اما تبهکارانی که به دنبال کتاب قدیمی هستند نیز بیکار ننشسته و او را تا این شهر تعقیب کرده‌اند ...
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"کشیش "میخائیل ایوانف" مردی نبود که حین سخنرانی‌اش، مکثی طولانی داشته باشد و زل بزند به مرد جوان غریبه‌ای که انتهای سالن ایستاده بود و با چشم‌های بادامی‌اش به او نگاه می‌کرد. فکر کرد مرد غریبه، تاجیک یا از آذری زبان‌هاست که گاهی برای طلب کمک، به کلیسا می‌آیند.
آن روز کشیش ردای مشکی بلندی به تن داشت که نوارهای طلایی حاشیه‌ی آن، زیر نور چلچراغ‌های بزرگ و قدیمی کلیسا برق می‌زد. کلیسای او در خیابان "سادووایا" قرار داشت؛ یک کلیسای کوچک و قدیمی، متعلق به قرن 17 میلادی که چند درخت کهنسال اطراف آن را احاطه کرده بودند و مناره‌ی سرخ رنگ آن، از پشت شاخ و برگ درخت‌های کاج سر برافراشته بود.
کشیش عرق پیشانی‌اش را با دستمالی که در دست راست می‌فشرد پاک کرد، چشم از مرد غریبه گرفت و به سخنرانی‌اش ادامه داد: - ما نمی‌توانیم مقوله‌ی خدای خالق را کنار بگذاریم. هرچند درک خدا برای ما دشوار باشد. خوشبختانه این مشکل را مسیحیت تا حدودی برای ما آسان کرده، آن هم در پرتو وجود یک شخص میانجی که دارای دو ماهیت است؛ عیسی مسیح، نامی که در تفاوت با پدر آسمانی او را می‌شناسیم، از جریان زندگی‌اش باخبریم و هیچ کس شک ندارد که به راستی او روی زمین راه می‌رفته ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را اینجا و اینجا بیابید.

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 افشین اسکندری:  بنظرم خیلی خوب بود، البته ممکنه به خاطر علاقه من به اینجور داستان‌ها باشه، تاریخی و واقعی، تاریخ رو وقتی رمان می‌نویسند خیلی خوب میشه