شناسنامه محصول
تاریخچه کوتاهی از فلسفه
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

تاریخچه کوتاهی از فلسفه

(A Little History of Philosophy)
نویسنده: نایجل واربرتون (Nigel Warburton)
ترجمه: مریم تقدیسی
ناشر: ققنوس
سال نشر: 1400 (چاپ 6)
قیمت: 55000 تومان
تعداد صفحات: 279 صفحه
شابك: 978-600-278-065-2
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 7 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'تاریخچه کوتاهی از فلسفه':

... این تاریخچه جذاب به معرفی متفکران بزرگ فلسفه غرب می‌پردازد و مهم‌ترین نظریات آن‌ها را درباره دنیا و روش بهتر زیستن بررسی می‌کند. نایجل واربرتون در فصل‌های چهل‌گانه این کتاب کوتاه ما را به گشت و گذار در عمده‌ترین نظریات تاریخ فلسفه می‌برد. او داستان‌های جالب توجه و اغلب عجیب و غریبی درباره مرگ و زندگی فلاسفه‌ای بازگو می‌کند که ما را به تامل وامی‌دارند - از فلاسفه باستان و مجادلاتشان بر سر موضوعاتی مانند آزادی و روح تا پیتر سینگر و سوالات تشویش‌برانگیز فلسفی و اخلاقی‌اش که بر دوران معاصر سایه انداخته‌اند.
واربرتون نه تنها تاریخچه فلسفه را به شکلی قابل درک روایت می‌کند، بلکه ما را به فکر کردن، بحث کردن، استدلال کردن و سوال کردن ترغیب می‌کند. تاریخچه کوتاهی از فلسفه خلاصه‌ای از جستجوی همیشگی بشر در زمینه درک فلسفی به دست می‌دهد و از ما دعوت می‌کند که در این بحث شرکت کنیم. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
فصل اول کتاب با عنوان "مردی که زیاد سوال می‌کرد" با این جملات آغاز می‌شود:
"حدود 2400 سال پیش مردی در آتن به جرم زیاد سوال کردن به مرگ محکوم شد. قبل از او هم فلاسفه‌ای وجود داشتند، ولی این موضوع تنها در مورد سقراط بالا گرفته بود. اگر فلسفه یک قدیس حامی داشته باشد، آن سقراط است.
سقراط با آن بینی سر بالا، هیکل چاق، ظاهر ژنده و کمی عجیب برازنده به نظر نمی‌رسید. ولی با آن ظاهر زشت و اغلب کثیف، بسیار با جذبه و واجد هوشی فوق‌العاده بود. همه در آتن معتقد بودند کسی مانند او نبوده و احتمالا در آینده هم نخواهد بود. او منحصربه‌فرد بود و در عین حال بسیار آزاردهنده. به نظر خودش خرمگسی بود با نیشی گزنده. خرمگس‌ها حشراتی آزاردهنده‌اند، ولی آسیب جدی وارد نمی‌کنند. با این حال، همه آتنی‌ها چنین دیدگاهی نداشتند. برخی او را دوست داشتند؛ و برخی دیگر نفوذ او را خطرناک می‌دانستند ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!