بخريد و بخوانيد ...
جوجه‌تیغی
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

جوجه‌تیغی

(Kirpi)
نویسنده: صلحی دلک (Sulhi Dolek)
ترجمه: نسرین ضابطی میاندوآب
ناشر: دنیای نو
سال نشر: 1393 (چاپ 3)
قیمت: 5000 تومان
تعداد صفحات: 148 صفحه
شابك: 978-964-8263-03-5
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 38 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3.8 امتیاز با رای 5 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'جوجه‌تیغی':

کتاب داستانی اجتماعی و طنزآمیز، احتمالا به سبکی که طرفداران نوشته‌های عزیز نسین دوست دارند، از نویسنده‌ای ترک است. ماجرای مردی که عاشق انتقام است و ماجراهایش را از آنجا شروع می‌کند که چطور حال کسی را که در صف بانک می‌خواسته بدون نوبت جلو بزند و زودتر کارش را انجام بدهد گرفته. اما داستان رشاد، معروف به "جوجه‌تیغی"، اینجا تمام نمی‌شود و او سلسله‌ای از طرح‌های مختلف خود برای انتقام گرفتن از افراد مختلف جامعه (جامعه‌ای که انگار خیلی هم با جامعه خودمان در ایران تفاوت ندارد!) را در طول داستان برای خواننده تعریف می‌کند.
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"همه چیز را، تمام دانسته‌هایم را برای شما خواهم گفت. کافی است که من و خانواده‌ام را حمایت کنید.
من همیشه آرزو داشتم نقاش شوم اما از آنجائی که کشور ما شبیه گورستانی است که استعدادها در آن دفن می‌شوند و نیز برای جلوگیری از موفقیت انسان در زمینه‌ای که دوست دارد و می‌تواند موفق شود، سنگی جلوی پای او می‌اندازد، حتی فرصت امتحان خودم هم پیش نیامد. نتوانستم وارد دانشگاه شوم. به‌طور تصادفی نمره‌هایم با نمره‌های قبولی مدرسه‌ای تصادفی مطابق شد و با سختی موفق به گرفتن دیپلم شدم. فکر می‌کردم زندگی، دانشجو بودن، از طرفی کار کردن، ازدواج کردن و خلاصه قاطی زندگی شدن است که یک دفعه دیدم در کشمکش زندگی غرق شده‌ام. ارتباطی که با نقاشی داشتم، مختص چند کاریکاتوری شد که طی دوران دبیرستان کشیده بودم. الان که برمی‌گردم و به عقب نگاه می‌کنم، چه می‌بینم؟ اکثر مردم برای تبدیل زندگی به یک کاریکاتور زشت، از انجام هیچ کاری کوتاهی نمی‌کنند، زندگی‌ای که می‌تواند شبیه یک تابلوی بامفهوم باشد ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 هانيه سالاري:  کتاب رو یک نفس تا آخرش خوندم و بسیار لذت بردم ممنون

 مهدي حسابي:  من یکی از این آدمای جوجه تیغی صفت رو می‌شناسم. مضمون کتاب یه داستان واقعیه!

 محمود اسلاميان:  کتاب موضوع جالبی را برگزیده و به آن پرداخته ... کینه‌های کوچکی که از آشنا و غریبه در دل می‌پروریم و گاه برای یک موضوع کوچک دوست داریم سر به تن طرف نباشد. غلو شیرین و دوست‌داشتنی مطالب توسط رشاد و نقشه‌هایی که به اصطلاح عقل جن هم به آن نمی‌رسد خواننده را تا پایان با کتاب همراه می‌کند. جوجه تیغی جزو کتابهایی است که حاضری به خاطرش قید یک وعده ناهار یا شام را بزنی تا تمامش کنی و وقتی تمام شد حس می‌کنی ابلیس کوچکی درونت تو را به تجربه کردن کارهای قهرمان داستان وسوسه می‌کند.