بخريد و بخوانيد ...
هندی قلابی
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

هندی قلابی

(The Village Indian)
نویسنده: عباس خضر (Abbas Khider)
ترجمه: الهام مقدس
ناشر: ایران بان
سال نشر: 1390 (چاپ 1)
قیمت: 3800 تومان
تعداد صفحات: 153 صفحه
شابك: 978-600-188-008-7
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 34 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (2 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'هندی قلابی':

دست نوشته‌ای مرموز به زبان عربی، در قطار بین شهری برلین مونیخ، که به نظر نمی‌رسد مال کسی باشد و در آن هشت بار به شیوه‌ای متفاوت، داستان زندگی کسی که دست نوشته را یافته و می‌خواند، روایت شده است.
این داستان فرار پناه‌جوی عراقی جوانی است که از جنگ و استبداد صدام حسین می‌گریزد و سفری غیر قانونی به دور نیمی از دنیا را تجربه می‌کند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
" "قطار سریع‌السیر بین شهری شماره 1511 برلین-مونیخ، از راه لایپزیگ، بامبرگ، نورنبرگ، اینگول اشتات. حرکت طبق برنامه، ساعت 12 و 57 دقیقه" صدایی ناهنجار و بی‌روح از بلندگو. نگاهی کوتاه به ساعت بزرگ کنار سکو: ساعت 12:30. هنوز نیم ساعتی مانده. روزنامه و قهوه‌ی حاضری‌ام را روی نیمکت می‌گذارم. نگاهی با تامل به ایستگاه راه‌آهن "باغ جانورشناسی".
همه جا خالی. برای لحظه‌ای احساس می‌کنم در این ایستگاه راه‌آهن تنهای تنها هستم. آدم‌ها غیب‌شان زده، یا دقیق‌تر، هرگز این جا نبوده‌اند. همه جا خالی. همه جا روشن و تمیز. نه قطاری، نه مسافری، نه بلندگویی. هیچ چیز، فقط من و ایستگاه خالی "باغ"، خلائی بزرگ در اطرافم. واقعا کجا هستم؟ این‌جا چه می‌کنم؟ ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 شقايق نوراني:  نثر جالبی داشت. به دلم نشست. تکرار مداوم یه قصه که هربار به یه جنبه قضیه نگاه می‌کرد.
نکته جالبش اینجا بود که همزمان شده بود با وقایع اخیر عراق!

 محمود اسلاميان:  کتاب را چندان نپسندیدم . یک سر در گمی و بی معنایی خاص در آن است که شاید حتی از سوی نویسنده به عمد در روند داستان وجود دارند ولی به مذاق من خوش نیامد