بخريد و بخوانيد ...
ایزدان هم
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

ایزدان هم

(The Gods Themselves)
نویسنده: آیزاک آسیموف (Isaac Asimov)
ترجمه: حسین شهرابی
ناشر: کتابسرای تندیس
سال نشر: 1400 (چاپ 5)
قیمت: 99000 تومان  85000 تومان
تعداد صفحات: 344 صفحه
شابك: 978-600-182-114-1
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 30 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.17 امتیاز با رای 12 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'ایزدان هم':

... کتاب داستانی است شامل بر سه بخش پیوسته که به‌ترتیب بر روی سیاره زمین، ماه و سیاره‌ای رو به مرگ در جهانی موازی با جهان ما رخ می‌دهد.
در این داستان فضایی‌ها از جهانی موازی جهان ما با سیاره زمین تماس برقرار کرده‌اند. آنها می‌خواهند به لطف تفاوت قوانین بنیادی فیزیک در دو جهان، منبعی ارزان و بی‌پایان از انرژی به زمین پیشکش کنند. اما این لطف و پیشکش به هیچ عنوان بی‌دلیل و رایگان نیست.
تنها سه نفر از حقیقت هراس‌انگیز این هدیه‌ی سخاوتمندانه اطلاع دارند ... یک دانشمند زمینی مطرود، موجود بیگانه‌ای مطرود ساکن سیاره‌ی رو به مرگ در جهان موازی و انسانی شهودگرا که بر روی ماه متولد شده و نابودی قریب‌الوقوع خورشید را پیش‌بینی می‌کند. این‌ها حقیقت را می‌دانند؛ اما چه کسی حرف‌شان را باور می‌کند؟ (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"ماجرا مال سی سال پیش بود؛ فردریک هالام شیمی‌دان بود و جوهر مدرک دکترایش هنوز خشک نشده بود و هیچ‌چیزی در ناصیه‌اش نبود که نشان بدهد قرار است یک‌روزی دنیا را تکان بدهد.
چیزی که رفته‌رفته دنیا را تکان داد یک بطری گردوخاک گرفته از یک ماده‌ی شناساگر با برچسب "فلز تنگستن" بود که روی میزش جا خوش کرده بود. مال او نبود؛ هیچ‌وقت استفاده‌اش نکرده بود. ماترک روزگاری بود که کسی، احتمالا صاحب آن‌موقع دفتر، به یک دلیل نامعلوم به تنگستن نیاز داشت. حتی دیگر تنگستن هم نبود. گلوله‌گلوله شده بود و لایه‌ی ضخیمی اکسید سطحش را پوشانده بود - خاکستری و گردوغبار مانند. هیچ فایده‌ای برای هیچ‌کس نداشت.
بعد یک روز، هالام وارد آزمایشگاه شد (خوب، دقیق‌تر بگوییم، سوم اکتبر سال 2070)؛ کارش را شروع کرد و قبل از ساعت ده صبح کمی دست از کار کشید و مات‌ومبهوت به بطری نگاه کرد و تکانش داد. مثل همیشه غبارآلود بود و برچسبش هم هنوز رنگ‌ورورفته؛ اما فریاد کشید: "مرده‌شور برده! کدام الدنگی با این وررفته؟" ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 سينا رضي:  کتاب بدون شک همانطور که گفته شده یکی از برترین آثار آسیموف است. آسیموف به خوبی هم چیره‌دستیش در داستان‌نویسی و معماسازی را نشان داده، و هم تسلطش بر موضوعات دقیق علمی در زمینه‌های پیشروی فیزیک و شیمی عصر خودش را.
ویژگی جالب داستان، به جز بعد علمی دقیقش، در ساختار پرمعما و پر از پرسش و پیچ و خم داستان است که تقریبا همیشه راهی برای شگفت‌زده کردن مخاطب پیدا می‌کند. داستان در سه بخش و از سه دیدگاه روایت می‌شود؛ با این وجود روند داستان تقریبا خطی است و زیاد در خط داستان جابجا نمی‌شویم. معناسازی آسیموف در بخش دوم کتاب بیشتر از همه نظر را به خود جلب می‌کند، به خصوص چشم‌گیرترین چرخش داستان در قسمت‌های پایانی این بخش است که بسیار خوشایند و هیجان‌انگیز است. بخش دوم پیچیده‌ترین بخش کتاب هم هست و لازم است کمی در داستان آن به پیش رفت تا تمام مفاهیم مورد نظر نویسنده را به خوبی درک کرد که البته می‌شود از سرعت خوراندن مطالب به خواننده فهمید که خواست خود آسیموف نیز همین است.
در کتاب‌های آسیموف از پایان‌های خیلی دراماتیک و با بار عاطفی شدید خبری نیست و شاید مثل داستان‌هایی مانند پایان طفولیت آرتور سی کلارک، فرجام کار تا مدت‌ها درگیرتان نکند، اما در پایان آنچنان شیرینی دلچسبی دارند که در پایان هر کدامشان آرزو می‌کنید که کاش داستان همچنان ادامه داشت. این شاید مهم‌ترین راز داستان‌نویسی آسیموف باشد.

 سمانه بیگلری:  جزو بهترين كتاب‌هاي علمي تخيلي كه تا بحال خوندم.

 محمود اسلاميان:  از معدود رمانهای آسیموف است که از دنیای خلق شده‌ی کهکشانی‌اش که نود درصد از داستانهایش در آن می‌گذرد فاصله گرفته اما همیشه فلسفه‌ی انسانی عمیقی که در نوشته‌های آسیموف وجود دارد آدم را به وجد می‌آورد و به فکر وا می‌دارد. این کتاب هم در آخر چیزهایی را به ما نشان می‌دهد که شاید آنقدر جلوی چشم هستند که نادیده گرفته می‌شوند.

 مهرداد مستغیثی:  کتاب خیلی زیبایی هست و من علاوه بر این کتاب کتاب بازی بزرگ رو هم پیشنهاد می‌کنم.

 ژاله فراهاني:  از نظر من فقط یک فانتزی خوب می‌تواند لبه‌های تیز مدرنیته را در ذهن انسان صیقل بدهد. داستان ایزدان هم، داستانی ساده با مضمونی جدید است که یکی از درس‌های بسیار کاربردی زندگی را در قالب داستان و با مثالی عینی به خواننده می‌آموزاند، اینکه ما آدم‌ها اینرسی زیادی برای پذیرش خطرناک بودن بازیچه‌های مدرنمان داریم. اگر می‌خواهی خطرات زیست‌محیطی استفاده از ابزاری مدرن را گوشزد کنی با جار زدن در مقاله و کتاب و ... به جایی نمی‌رسی. باید به راه‌حل آن فکر کنی. راه حل و جایگزین را که یافتی آن را معرفی کن و بعد از مضرات استفاده از ابزار قبلی بگو ... به قول مولانا: دلایل قوی باید و معنوی نه رگهای گردن به حجت قوی.

 علي فدايي:  درگیری فرا ذهن فرا بشری‌ها! ولی فرازمینی‌ها رو بیشتر آدم دیدم تا انسان‌ها رو!

 گلناز گرايلي:  کتاب عامه‌پسندی نیست چرا که پر از اصطلاحات سنگین فیزیکه ولی بخش دومش که به توصیف دنیایی بیگانه از دنیای ما یا به قول نویسنده پراجهان می‌پردازه شگفت‌انگیزه. چطور ذهن یک انسان می‌تونه دنیایی خیالی از موجودات زنده بسازه که از یک سو بینهایت غریب با قوانین طبیعی دنیای ماست و از سویی دیگر بینهایت قریب با عواطف بشری. فصل دوم کتاب خارق‌العاده و جذابه و یک سر و گردن بالاتر از دو فصل دیگه. در مجموع خوشایند بود

 بنفشه بامداد:  یادآوری مبانی و قوانین فیزیک در قالب یک داستان جالب است. البته خواننده حتما باید با این مبانی آشنا باشد. همچنین مقایسه‌ی شرایط زندگی در ماه و کره‌ی زمین هم موضوع جالبی است که در این کتاب به آن اشاره شده است.