بخريد و بخوانيد ...
مارک دو پلو: سفرنامه‌ها و عکس‌های منصور ضابطیان

مارک دو پلو: سفرنامه‌ها و عکس‌های منصور ضابطیان

نویسنده: منصور ضابطیان 
ناشر: نشر مثلث
سال نشر: 1401 (چاپ 15)
قیمت: 160000 تومان
تعداد صفحات: 199 صفحه
شابك: 978-964-8496-67-3
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 14 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.2 امتیاز با رای 5 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'مارک دو پلو: سفرنامه‌ها و عکس‌های منصور ضابطیان':

مارک دو پلو مجموعه‌ای جدیدتر است از سفرهایی که در دو سال اخیر رفته‌ام. سفرهایی به این سوی و آن سوی جهان که نمی‌دانم هدف واقعی‌اش چه بوده و چیست.
اما این را می‌دانم که با سفر، مفهوم لذت از جهان هستی را بیشتر دریافته‌ام و احساس خوشبختی بیشتری کرده‌ام. این احساس خوشبختی به‌واسطه‌ی بخش خوشگذرانه‌ی سفر نیست که در حضر هم می‌توان خوش گذراند، اما احساس خوشبختی نکرد.
این احساس تنها با تجربه‌ی سبک زندگی مردم جهان است که پدید می‌آید. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

نویسنده در این کتاب شرح سفرهای خود به کشورهای چک، عراق، کنیا، یونان، هلند، آلمان، بلژیک، پرتقال و برزیل را با عکس و تفصیلات آورده است.
کتاب با فصلی درباره سفر به کنیا با این جملات آغاز می‌شود:
" "فرودگاه لعنتی ... چرا این‌قدر بزرگه؟ آخه یک مملکت 11هزار کیلومتری چرا باید فرودگاهی به این بزرگی داشته باشه؟"
این تنها چیزی‌ست که در لحظه‌های دلهره‌آور جاماندن از پرواز، در فرودگاه دوحه‌ی قطر به ذهنم می‌رسد. پروازم به نایروبی پایتخت کنیا با "قطر ایرویز" و از طریق دوحه است و حالا تقریبا می‌توانم بگویم به دردسر افتاده‌ام!
قرار بود ساعت 6:05 صبح از تهران پرواز کنم و بعد از حدود دو ساعت یعنی ساعت 6:30 به وقت محلی به دوحه برسم. آنجا هم یک ساعت وقت داشتم تا خودم را به بخش ترانزیت برسانم و مراحل قانونی پرواز ساعت 7:30 به نایروبی را انجام دهم. یک ساعت، فرصت نسبتا مناسبی‌ست، به شرطی که …
به شرطی که پرواز راس ساعت از تهران انجام شود که نمی‌شود. هواپیما آن‌قدر تاخیر دارد که در تمام مدت پرواز قلب من در دهانم است که مبادا از پرواز بعدی جا بمانم. ساعت 7:05 به فرودگاه دوحه می‌رسم، فقط 25 دقیقه وقت دارم. باید بدوم و از همه جلو بزنم، به شرطی که ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 علي‌‌اكبر قزويني:  من این کتاب را این شکلی توصیف می‌کنم: "روایت‌های خودمانیِ یک ژورنالیستِ جهانگرد". کتاب را در یک سفر خواندم و به من چسبید. البته متن‌ها جای کار بیشتری دارند؛ مثلاً مشخص نیست هر سفر در چه تاریخی انجام شده یا اگر در سفری به وقایع جام جهانی اشاره شده، این کدام جام و در چه سالی بوده؟ برخی جاها لوس بود (مثل توصیفِ تهیۀ چای در یک هتل) و برخی تکه‌ها بسیار جذاب. در مجموع، به خواندنش می‌ارزد مخصوصاً اگر خود شما هم در سفر باشید و آن را بخوانید.

 محمدصادق بيات:  منصور ضابطیان دوست داشتنیه و الا اگه نویسنده شخص دیگه ای بود کتاب رو نمیتونستم تا آخرش بخونم !!!!