شناسنامه محصول
بعد از پایان

بعد از پایان

نویسنده: فریبا وفی (Fariba Vafi)
ناشر: مرکز
سال نشر: 1393 (چاپ 2)
قیمت: 29800 تومان
تعداد صفحات: 227 صفحه
شابك: 978-964-213-227-0
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 27 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'بعد از پایان':

راوی داستان به درخواست خواهرزاده‌اش که در سوئد زندگی می‌کند می‌پذیرد تا همسفر زنی به نام منظر بشود که از سوئد به ایران آمده تا به تبریز برود. در این سفر راوی کم‌کم با منظر پنجاه ساله و رازهای زندگی‌اش آشنا می‌شود و همزمان خود نیز ماجراهایی را از سرمی‌گذارند که ...
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"می‌شود بعضی وقت‌ها هوای تازه را نه از پنجره‌های باز که از آدم‌های تازه گرفت. من یکی که فکر می‌کنم اگر روزی کنجکاوی‌ام را نسبت به آدم‌ها از دست بدهم دیگر نتوانم به راحتی جایگزین دیگری برای این هوس قدیمی‌ام پیدا کنم. خیلی وقت‌ها تیرم خطا می‌رود، و هر کاری می‌کنم باز آدم مورد نظرم معمولی و غیرجذاب و شبیه هزاران نمونه‌ی دیگر باقی می‌ماند، اما از امتحان کردن خسته نمی‌شوم. تحت‌تاثیر همین میل بود که به خواهرزاده‌ی گرامی‌ام آیسان قول کمک دادم. از من خواسته بود با منظر بروم تبریز.
از نظر آیسان من مناسب‌ترین شخص برای این همراهی بودم. از عمه‌هایش نخواسته بود این کار را بکنند، چون به نظرش من با منظر بیشتر جور درمی‌آمدم. نوشته بود منظر در سوئد خیلی با او مهربان بوده و حالا تنها راه جبران محبت‌های او همراهی من است. گویا یک بار هم به تبریز رفته، ولی گذری، و فقط برای یک شب. سه روز از کارم مرخصی گرفتم و ای‌میل زدم به آیسان. چند سال دارد این منظر خانم؟ جواب داد فکر کنم دوروبر پنجاه باشد ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 ماندانا روياني:  نمیدانم که به همان ترتیبی که من کتابهای خانم فریبا وفی را خوانده‌ام، ایشان هم کتاب‌هایشان چاپ شده است یا خیر، به هر حال من سطح این کتاب را پایین‌تر از سایر کارهای ایشان می‌دانم. شیوه نگارش داستان که داستان‌هایی از گذشته و حال را موازی هم و پس و پیش بگویی باید دارای یکپارچگی خاصی باشد که در پایان داستانها و شخصیتها کامل شود. ضعف اصلی این کتاب از نظر من عدم تکمیل داستانها و شناخت کامل از شخصیت‌ها است. بعضی از توضیحات بیشتر کلیشه‌ای هستند و به حاشیه می‌روند، خواننده را خسته می‌کند به جای آنکه در شناخت موضوع کمک کند.