شناسنامه محصول
زندگی، جنگ و دیگر هیچ
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

زندگی، جنگ و دیگر هیچ

نویسنده: اوریانا فالاچی (Oriana Fallaci)
ترجمه: لیلی گلستان (Lili Golestan)
ناشر: امیرکبیر
سال نشر: 1400 (چاپ 18)
قیمت: 105000 تومان
تعداد صفحات: 534 صفحه
شابك: 978-964-00-545-3
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 45 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.44 امتیاز با رای 18 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'زندگی، جنگ و دیگر هیچ':

کتاب، شرح مشاهدات سفر فالاچی به ویتنام است. جیره‌کتاب در اینجا مطلب مفصلی درباره‌ی این کتاب منتشر کرده.
اینها جملات محبوبی هستند که از متن کتاب انتخاب شده‌اند:
"... اگر ویتنام را انتخاب کردم برای این بود که مصیبتش یک شده بود، برای اینکه این سمبل به زندگی روزانه ما وارد شده بود. و با تمام اینها هیچ جای دیگری غیر از ویتنام نمی‌توانست به من بهتر ثابت کند که برای قاتل شدن لازم نیست نازی بود و به نام دموکراسی، آزادیخواهی و محبت هم می‌توان به همان اندازه که به نام رایش بزرگ قتل‌عام کردی، قتل‌عام کنی." (صفحه 325، به انتخاب شیدا میربرک‌کار)

"... به دنیا آمدن و مردن به چه درد می‌خورد؟
به این درد می‌خورد که پیش از اینکه درخت یا ماهی باشیم، انسان باشیم. به این درد می‌خورد که عدالت را جست‌وجو کنیم، چون عدالت وجود دارد. و اگر نداشته باشد، باید به‌وجودش بیاوریم. پس مهم مردن نیست، مهم مردن به طریق درست است." (صفحه 519، به انتخاب شیدا میربرک‌کار)

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 شيدا ميربرك كار:  حیف که خیلی زیاد تلخ بود از آن کتایهایی که ای کاش واقعیت نداشت

 محبوبه پهلواني:  داستان روايت خبرنگار مشهور ايتاليايي از ويتنام و مكزيك . بخش اول كتاب بيشتر به جستجو به دنبال پاسخي براي "جنگ يعني چه؟" مي‌گذرد. در سايگون تحت اختيار آمريكا اين خبرنگار به همه جا سر مي‌كشد. به سربازان افسرده آمريكايي پيله مي‌كند كه از جنگ خسته شده‌اند. كنار دست كاپيتان خلبان آمريكايي پرواز مي‌كند و همراه او بر سر ويتنامي‌هاي ناپالم مي‌ريزد. و نهايتا به ملاقات ويت‌كنگ زنداني شده‌اي مي‌رود كه به جرم چندين فقره بمب‌گذاري در اماكن عمومي و كشتار تعداد زيادي مردم عادي در بازداشت است و در انتظار اعدام. من خیلی نپسندیدم. سخت مورد توجه نسل جوان قرار می‌گیرد و هنگام خواندن سخت پیش می‌روی، اما اطلاعات خوبی در مورد جنگ ویتنام ارائه می‌دهد.

 روزبه نيكبخت:  عالی و میخکوب‌کننده

 نگين بختياري:  عالی

 عليرضا (ماني) دواتگران:  روایتی عریان از خشونت جنگ که برخی‌ سطورش روح خواننده را میخراشد و وجدان وی را به چالش می‌کشد. در عین موفقیت در به تصویر کشیدن چهره‌ی جنگ، نگارنده به ورطه‌ی سیاه و سفید دیدن اتفاقات افتاده و آن چنان یک طرفه به قاضی رفته که در برخی‌ جاهای کتاب خود به قضاوت خویش شک می‌کند.