شناسنامه محصول
سفرنامه برادران امیدوار

سفرنامه برادران امیدوار

نویسنده: عیسی و عبدالله امیدوار 
ناشر: جمهوری
سال نشر: 1398 (چاپ 11)
قیمت: 300000 تومان
تعداد صفحات: 775 صفحه
شابك: 978-964-6973-01-9
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 6 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.2 امتیاز با رای 5 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'سفرنامه برادران امیدوار':

عیسی و عبداله امیدوار، دو برادر جوان ایرانی، در سال ۱۳۳۳ تصمیم گرفتند که به سفر دور دنیا بروند. در آن دوران که امکانات سفر قابل مقایسه با امروز نبود آنها سفر خود را به وسیله دو موتورسیکلت از تهران به سوی مشهد و سپس مشرق زمین آغاز کردند.
آنها در این کتاب شرح می‌دهند که برای شروع این سفر در حدود سه سال در حال تدارک، آماده‌سازی وسایل، یادگیری مهارت‌های لازم و ایجاد قابلیت‌های بدنی مورد نیاز در خود بودند.
با شروع سفر اصلی، برادران امیدوار از صحراهای سوزان آفریقا تا جنگلهای انبوه آمازون را درنوردیدند. آنها به قطب شمال رفتند و زندگی با افراد اسکیمو در دشوارترین شرایط جوی را آزمودند. همچنین به اتفاق گروهی علمی از کشور شیلی به قطب جنوب سفر کردند و زندگی در یکی از سخت‌ترین مناطق جهان را تجربه کردند. آنها در طول 12 سال بیش از 99 کشور جهان را زیر پا گذاشتند. کتاب‌ حاوی شرح سفرهای این دو برادر به همراه تصاویر متعددی است که آنها در سفرهایشان تهیه کرده‌اند.
در بخشی از کتاب که به شرح عبور برادران امیدوار از پاکستان و هند می‌پردازد می‌خوانیم:
"... اگر کسی دچار دندان درد شود دیگر احتیاج ندارد از دکتر دندان‌ساز و جراح، وقت قبلی بگیرد. زیرا دندان‌ساز ماهر و باتجربه در کنار دکان سبزی‌فروش، بساط خودش را روی زمین گسترده است و در این‌جا، شما دیگر نیاز ندارید از دوستان سراغ ماهرترین دندان‌ساز شهر را بگیرید. بلکه خودتان او را پیدا می‌کنید. زیرا ماهرترین دندان‌ساز، کسی است که دندان بیشتری از مردم کشیده باشد و معمولا هر دندان‌ساز، کلیه‌ی دندان‌هایی را که تاکنون از دهان مردم بیرون کشیده است در ظرفی بزرگ، روی هم انباشته و در معرض نمایش گذارده است.
از یکی از این دندان‌سازها پرسیدم:
- برای کشیدن هر دندان چقدر دریافت می‌کنید؟
جواب داد:
- دو روپیه (معادل 17 ریال)
خنده‌ام گرفت. و او در این موقع، دندان طلای مرا دید و گفت:
- شما ... ایران چه مبلغ؟
- بعد از پانزده مرتبه رفت و آمد و زجر و شکنجه 270 روپیه (معادل تقریبا 240 تومان).
لبهایش را آویزان کرد و با قیافه تعجب‌باری گفت:
- گران است. اگر مایل باشی الان تمام دندان‌هایت را روکش می‌گیرم، با 25 روپیه ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را اینجا بیابید.

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 فاطمه عارف‌نژاد:  هرآنچه از یک سفرنامه خوب انتظار می‌رود! الحق و والانصاف برادران امیدوار کاری کردند کارستان! کسانی که به سفرنامه خواندن علاقه دارند مطمئن باشند با دست پر به صفحه آخر این کتاب می‌رسند ...

 بنفشه بامداد:  دفتر خاطرات این سفرنامه با این جمله‌ها و امیدها از طرف پدر برادران امیدوار آغاز می‌شود. "نمی‌توانم خود را راضی کنم که دو پسر خودم را بلکه تا ابد نبینم. ولی چه کنم که تنها خوشبختی‌ام سربلندی ایران و ایرانی است و برای خاطر آن دو پسرم را برای بلند کردن این نام می‌فرستم." مجموعه‌ای بسیار ارزشمند، غنی و پرافتخار از تجربه‌ها، زحمت‌ها، خاطره‌ها و خطرهای برادران امیدوار که متاسفانه برخلاف آرزوی پدر ایشان نادیده گرفته شده و آنطور که شایسته است شناخته شده نیست. به نظر من یکی از کتاب‌هایی است که "حتما" باید قبل از مرگ خوانده شود و به همه‌ی ایرانیان معرفی شود. این کتاب سفرنامه‌ای مصور با صفحه‌آرایی جالب به همراه نقشه‌ی مسیرهای حرکت، دارای نثری روان، ساده و دلنشین می‌باشد. پیشنهاد می‌کنم حتما فیلم مستند مربوط به این سفرنامه را ببینید و هنگام مطالعه‌ی کتاب یک کره‌ی جغرافیایی در کنار خود داشته باشید تا بتوانید ملموس‌تر با برادران امیدوار روی کره‌ی زمین سیر و سفر کنید.