شناسنامه محصول
پیدایش مسیحیت (مجموعه تاریخ جهان)
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

پیدایش مسیحیت (مجموعه تاریخ جهان)

(The Rise of Christianity)
نویسنده: دان ناردو (Don Nardo)
ترجمه: مهدی حقیقت‌خواه
ناشر: ققنوس
سال نشر: 1399 (چاپ 6)
قیمت: 25000 تومان
تعداد صفحات: 128 صفحه
شابك: 978-964-311-709-2
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 7 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'پیدایش مسیحیت (مجموعه تاریخ جهان)':

مطالب کتاب با تشریح زمانه‌ی تولد مسیح و ریشه‌های یهودی مسیحیت آغاز می‌شود. نویسنده سپس به سیر زندگی عیسی مسیح و اتفاقات مهم زمان حیات او می‌پردازد و مطالب خود را با شرح چگونگی گسترش مسیحیت، ایجاد اولین کلیساها و انقلاب کنستانتین ادامه می‌دهد. مطالب کتاب با شرح فراگیر شدن مسیحیت در اروپا در قرن ششم میلادی پایان می‌یابد. کتاب همچنین در بخش پایانی خود منابع مفیدی را برای مطالعه بیشتر به خواننده معرفی می‌کند.

فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:

"زمان و مکان خاص پیدایش مسیحیت تاثیر ژرفی بر شکل‌گیری عقاید و روش‌های مسیحی و چگونگی رشد و سرانجام کامیابی این دین داشت. به ویژه آن که محیط اجتماعی، سیاسی و مذهبی تولد آن آمیزه‌ای از تاثیرات یونانی-رومی و یهودی را در خود داشت. امپراتوری روم، در قرن نخست میلادی، معجونی از پیش‌زمینه‌های قومی، فکری، و مذهبی گوناگون بود که شامل نه تنها آداب و سنن اجتماعی، حقوقی، و مذهبی شهروندان رومی و حکومت روم، بلکه همچنین آداب و سنن محلی ده‌ها قوم دیگری در حوزه مدیترانه می‌شد که رومیان در چند قرن پیشین بر آن‌ها چیره شده بودند. مسیحیان اولیه به شدت تحت تاثیر بسیاری از این عقاید و آداب و سنن قرار داشتند و آن‌ها را با جهان‌بینی و دیدگاه‌های معنوی خود درآمیختند.

البته در آغاز، یکی از این اقوام مدیترانه‌ای - یعنی یهودیان - ژرف‌ترین و ماندگارترین تاثیر تکوینی را بر مسیحیان اولیه گذاشتند. در واقع، تاریخ مسیحیت به عنوان یک فرقه یهودی آغاز شد و هنوز هم در مفاهیم پایه‌ای مذهبی و اخلاقی متعددی، همچنان که در متون مقدس، با یهودیت اشتراک دارد ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!