بخريد و بخوانيد ...
کاوشی در معنویت‌های نوظهور: بررسی ده جریان فعال در ایران

کاوشی در معنویت‌های نوظهور: بررسی ده جریان فعال در ایران

نویسنده: حمزه شریفی‌دوست 
ناشر: معارف
سال نشر: 1392 (چاپ 2)
قیمت: 11800 تومان
تعداد صفحات: 512 صفحه
شابك: 978-964-531-490-1
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 11 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'کاوشی در معنویت‌های نوظهور: بررسی ده جریان فعال در ایران':

عرفان حلقه، شیطان‌پرستی، قانون جذب، اشو، پائولو کوئلیو، اکهارت توله، وین‌دایر، دالایی لاما، یوگا و عرفان سرخ‌پوستی ده جریان فعال در ایران است که شناخت و کاوش در آنها می‌تواند راه را از بیراهه برای اهل معنا بازشناساند. ظهور معنویت‌های نوپدید در ایران چندی است مورد توجه جوانان این مرز و بوم قرار گرفته و از همین‌رو ضرورت شناخت و مطالعه آنها روزافزون گشته است.
نویسنده کتاب حاضر نه بر اساس نقد درون دینی که براساس روش عقلی و منطقی، آموزه‌های این مکاتب را معرفی کرده و چالش‌های پیش‌روی آنها را با بیانی شیوا، همه‌فهم و به‌دور از پیچیدگی و طرح مسائل دشوار فهم، بررسی کرده است. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
در فصلی از کتاب که به "یوگا" اختصاص دارد می‌خوانیم:
"... بسیاری از یوگاکاران در ایران تصور می‌کنند که تمام مبانی یوگا اسلامی است و با پیوستن به یوگا، هیچ‌کدام از عقاید اسلامی آنها تضعیف نمی‌شود؛ غافل از اینکه بسیاری از آموزه‌های اسلامی در کتاب‌های یوگا، تبیین‌های غیردینی یافته‌اند؛ به‌گونه‌ای که این تفسیرها با مبانی دینی فاصله زیادی دارند. مثلا به جای تاکید بر جایگاه رسالت و نبوت بر گورو (گورو، همان قطب در یوگاست) و تقدس او تاکید می‌شود. حتی در پاره‌ای از کتاب‌های یوگا به صراحت از گوروها به عنوان کسانی که از جانب خدا فرستاده شده‌اند، نام برده می‌شود ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را اینجا بیابید.

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!