بخريد و بخوانيد ...
بچه برفی
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

بچه برفی

(The Snow Child)
نویسنده: ایووین آیوی (Eowyn Ivey)
ترجمه: سیدمصطفی رضیئی
ناشر: مروارید
سال نشر: 1400 (چاپ 2)
قیمت: 69000 تومان
تعداد صفحات: 434 صفحه
شابك: 978-964-191-212-5
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 21 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3.67 امتیاز با رای 3 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'بچه برفی':

بچه‌برفی قصه‌ای فریبنده از سختی‌ها و امیدواری‌ها در دهه‌ی 1920 آلاسکاست.
اولین دانه‌های برف، روحیه‌ی هر دو را نامنتظره تغییر می‌دهد. زوج میانسال داستان، آدم‌برفی می‌سازند. در حقیقت یک دختر برفی می‌سازند. صبح روز بعد، هیچ اثری از بچه‌برفی نیست و جک مطمئن نیست اما ... یک بچه را سحرگاه در میان درختان صنوبر ندیده بود که میان برف‌ها می‌دوید؟ بچه‌برفی با نثری روان و تصویرهایی شفاف برگرفته از حکایتی روسی، داستان زوجی را باز می‌خواند که بچه‌ای را در اوج مهربانی بزرگ می‌کنند، بچه‌ای که هیچ‌گاه نمی‌تواند کودک واقعی آنها باشد ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"میبل می‌دانست سکوت خواهد بود. بعد از تمام این داستان‌ها، نکته همین بود. خبری از زمزمه و شیون نوزادی در کار نبود. بچه‌های همسایه نبودند تا دوان‌دوان و خروشان از راه ورودی خانه پایین بدوند. خبری از رد پاهای کوچولوی کثیف روی پلکان چوبی خانه نبود که نسل‌ها آن را ساییده باشند، یا حتی خبری از تلق‌وتلوق اسباب‌بازی‌های پراکنده بر کف آشپزخانه. همین صداها بیانگر شکست او بودند و افسوس‌هایی که همه را پشت‌سر گذاشته بود و در این سرزمین، سکوت بود.
او خیال کرده بود سکوت حیات وحش آلاسکا صلح‌بار خواهد بود، مانند برف‌هایی که شب از آسمان می‌بارند، مانند هوایی پر‌شده از نویدها اما بدون هیچ صدایی، هرچند این چیزی نبود که او در اینجا یافت. در عوض، هنگامی که کف چوبی کلبه را جارو می‌زد، سیخ‌های جارو طوری کف را می‌خراشیدند که گویی زنی پیر و غرغرو درون قلبش به جویدن وجودش نشسته باشد. هنگامی که ظرف‌ها را می‌شست، بشقاب‌ها و لیوان‌ها طوری تق‌وتوق می‌کردند که انگار که به صدها تکه خرد شده باشند ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را اینجا بیابید.

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 فاطمه عارف‌نژاد:  خیلی خیلی زیاد از بچه برفی خوشم آمد. توصیف نویسنده از آلاسکا واقعا چشم‌گیر بود. داستان خیلی روان و فوق‌العاده جذاب روایت شده. خلاصه همه عناصر این داستان را عمیقا دوست داشتم و فضای کتاب و طبیعت بکر آلاسکا برایم تجربه جالبی بود. البته از این نکته نمی‌گذرم که انتظار پایان شفاف‌تر و بهتری را داشتم.