بخريد و بخوانيد ...
در جستجوی فردی
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

در جستجوی فردی

(Desert Memories: Journeys Through the Chilean North)
نویسنده: آریل دورفمن (دورفمان) (Ariel Dorfman)
ترجمه: عبدالله کوثری
ناشر: لوح فکر
سال نشر: 1392 (چاپ 1)
قیمت: 5000 تومان
تعداد صفحات: 86 صفحه
شابك: 978-964-8578-38-6
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'در جستجوی فردی':

آنچه می‌خوانید فصلی از کتاب "خاطرات صحرا" نوشته آریل دورفمن است. این کتاب سفرنامه اوست به منطقه کویری شمال شیلی که به نورته گرانده موسوم است و زمانی، در طول قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به سبب وجود معادن نیترات که در آن دوران بازار پررونقی داشت به سرعت آباد شد و شهرها و آبادی‌های بسیار در آن پا گرفت و جهانگردان از هرسو به دیدار آن شتافتند. اما شکوفایی این منطقه با کسادی بازار نیترات به پایان رسید و از آن همه شکوه و تجمل چیزی بر جا نماند. ... اما دورفمن در میان ویرانه‌های قرن گذشته در پی چیز دیگری به این سو کشیده شده و آن خاطره دوست عزیزی است که او می‌داند در یکی از شهرهای اینجا در جریان کودتای پینوشه (1973) تیرباران شده. دورفمن به دنبال این دوست، یا بهتر بگوییم در پی خاطره او و استخوان‌های او به این برهوت شتافته. زیرا دژخیمان پینوشه حتی از نشان دادن گور فردی به همسر و یاران او خودداری کرده‌اند.
کتاب چیزی بیش از بازگویی خاطره و افسوس خوردن بر مرگ انسانی مبارز است. این نوشته بازنمایی دوران وحشت نیز هست، دورانی که بسیاری از آرزوها را به خاک کرد ... (برگرفته از مقدمه کتاب)
متن کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"اینجا ایستاده‌ام. جلو سلولی که فردی تابرنا آخرین شب بر این خاک را در آن گذراند. اینجایم. در این زندان واقع در پیساگورا، همان زندانی که رئیس نظامی‌اش به دوست من فردی خبر داد فردا جوخه اعدام تیربارانش خواهد کرد. دارم فردی را در این زندان پیش چشم می‌آرم. زندانی که سال‌ها بعد از مرگ او تبدیل به یگانه هتل پیساگورا شده.
هتلی ساخته بر بنای زندان قدیمی، هتلی که صدها زندانی سیاسی را بعد از کودتای 1973 در آن حبس کردند. همان هتلی که من و آنجلیکا شب در آن خوابیدیم.
نام پیساگورا همیشه در ذهن من طنینی ناخوشایند داشته، همچون مکانی بلازده، بندری که تاریخ نفرینش کرده. هزاران سال پیش از آن که اسپانیایی‌ها به اینجا برسند سکونت‌گاه سرخپوستان چانگو بوده و در دوران گرمی بازار نیترات دانشمندان سرشناسی چون داروین و دزدان دریایی بدنامی چون دریک به اینجا سر زدند و بعد از فروکش تب نیترات، پیساگورا اگر تبدیل به شهر ارواح نشد، صرفا به این دلیل بود که توانست کالایی به این و آن عرضه کند که بیش از هرجای دیگر نورته گرانده رهاشده به امان خدا، در اینجا یافت می‌شد و آن عزلت مطلق و کم و بیش فلاکت بار آن بود ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را اینجا بیابید.

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!