شناسنامه محصول
زمستان در ماه جولای
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

زمستان در ماه جولای

(Winter in July)
نویسنده: دوریس لسینگ (Doris Lessing)
ترجمه: علیرضا جباری
ناشر: افکار
سال نشر: 1390 (چاپ 1)
قیمت: 7500 تومان
تعداد صفحات: 288 صفحه
شابك: 978-964-228-069-8
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'زمستان در ماه جولای':

کتاب حاوی 7 داستان کوتاه از بانوی نویسنده‌ی برنده جایزه نوبل است.
داستان "کلبه دیگر" با این جملات آغاز می‌شود:
"فصل پیش که همسرش بیمار شد فکر می‌کرد اوضاع از آنچه هست بدتر نخواهد شد: تا آن هنگام به نظرش می‌رسید که فقر از آنچه زندگی عادیش پنداشته و با چنین پنداری بزرگ شده بود، فراتر نخواهد رفت.
کار کشاورزی - که در سنین بالاتر، و در چهارمین دهه عمرش به آن رو آورده بود - نخستین آزمونی بود که خود به تنهایی با آن رو در رو شده بود. پیش از آن او همواره، شاید به گونه‌ای نامرئی اما پرتوان، به ازای انتظاراتی که خانواده‌اش از او داشتند، از حمایت آنان برخوردار می‌شد. نظامی کادر بود؛ نظامی‌ای ناموفق هم نبود و موفقیتش به بهای تلاش همیشگی‌اش در خویشتنداری در برابر امیالش حاصل می‌شد؛ اما خودش نمی‌دانست این امیال کدام‌اند. ناسازگاری شدیدش او را از افسران همکارش دور نگه می‌داشت و این حالت از تفاوتی درونی سر برمی‌زد: او هرگز خود را نظامی به حساب نمی‌آورد. حتی در نمود ظاهری‌اش که او را شخصی بی‌ریا، زودرنج و آداب‌دان نشان می‌داد، مایه‌ای از نرمش، یا خویشتنداری نمایان بود که در لبخند مرددش - که به لبخند ناشنوایی بیمناک از آشکار شدن اینکه مبادا موضوع سخنی را درنیافته باشد، می‌مانست - و نیز نگاه نگرانش، بر آن گواهی می‌داد ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 ماندانا روياني:  کتاب مجموعه‌ای از چند داستان کوتاه است. داستانها در نایروبی اتفاق می‌افتد و علی‌رغم آنکه داستان ‌ای مختلف و متفاوتی هستند، همه آنها به گونه‌ای ابهام‌آمیز به پایان می‌رسند. شاید ابهام هم عبارت مناسبی نباشد، به هر حال پایان داستان بیشتر پایان نوشته است و انگار داستان می‌تواند همچنان ادامه داشته باشد. البته مانند همیشه داستان از دید یک غیرآفریقایی و شاید خود خانم لسینگ بیان می‌شود.