بخريد و بخوانيد ...
تابستان پیش از تاریکی
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

تابستان پیش از تاریکی

(The Summer Before the Dark)
نویسنده: دوریس لسینگ (Doris Lessing)
ترجمه: الهه مرعشی
ناشر: مروارید
سال نشر: 1398 (چاپ 3)
قیمت: 100000 تومان
تعداد صفحات: 283 صفحه
شابك: 978-964-191-049-7
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'تابستان پیش از تاریکی':

کیت براون چهل و پنج‌ساله، زن خانه‌داری انگلیسی است که اکثر عمر خود را صرف رتق و فتق امور همسر و سه فرزندش کرده که حالا بزرگ شده‌اند و هریک به دنبال زندگی خود رفته‌اند. او یکروز تابستانی به آیینه نگاه می‌کند و از تصویر خودش بدش می‌آید. کیت برای اینکه تغییری در زندگی‌اش بوجود آورده باشد کار موقتی را به عنوان مترجم در یک کنفرانس قبول می‌کند و به استانبول می‌رود. و این آغاز ماجرای تابستانی اوست.
بخش اعظم کتاب به مکالمه درونی قهرمان داستان با خودش می‌گذرد و نویسنده در این مونولوگ‌ها تصویری از بحران میانسالی قهرمان زن خود بدست می‌دهد.
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"زن در حالی که به پشت ایستاده بود و بازوانش را در هم حلقه کرده بود، انتظار می‌کشید.
داشت فکر می‌کرد؟ احتمالا خودش چنین نظری نداشت، بلکه سعی داشت چیزی را بفهمد یا سعی داشت احساساتش را متمرکز کند و بروز دهد. او بارها در ذهنش افکارش را منظم کرده بود و کلمات و عباراتی را پشت سر هم آورده بود و مانند اشعار کودکانه، آنها را به زبان آورده بود، زیرا هنگامی که افکار تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز به ذهن هجوم می‌آورد و سرازیر می‌شود، برحسب عادت، ناخودآگاه سیل سنن و عادات معمول بر رفتار انسان حاکم می‌شود و عبارات کلیشه‌ای مانند اینها بر زبان جاری می‌شود: "بله، این است معنای اولین عشق! ... بله، این مشکلات با بلوغ انسان آشکار می‌شود و تحملش بسیار دردناک است ... اما آیا من عاشق بوده‌ام! ... ازدواج نوعی قرارداد سازش است ... دیگر مثل گذشته آن‌قدرها جوان نیستم ..."
البته گزینش این عبارت قدیمی و ریشه‌دار بستگی به حالات و احساسات درونی و نوع تربیت هرکس دارد و بخش عمده‌ای از این رفتار نیز ناشی از شرایط اجتماعی فرد و دوستان و معاشرینش است و احساسات واقعی افراد را باید از لبخندی که گوشه‌ی لب دارند و خطوط انقباض پیرامون آن درک کرد که نشان از تلخی روزگار سپری شده دارد ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را می‌توانید اینجا بیابید.

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!