بخريد و بخوانيد ...
در جستجوی حسن
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

در جستجوی حسن

(Searching for Hassan: A Journey to the Heart of Iran)
نویسنده: ترنس وارد (Terence Ward)
ترجمه: اسدالله امرایی
ناشر: کتابسرای تندیس
سال نشر: 1399 (چاپ 3)
قیمت: 75000 تومان  68000 تومان
تعداد صفحات: 423 صفحه
شابك: 978-964-5757-42-5
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 32 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3.67 امتیاز با رای 3 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'در جستجوی حسن':

نویسنده آمریکایی کتاب، کودکی خود را در تهران گذرانده. او و خانواده‌اش سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب ایران را ترک می‌کنند اما خاطره‌ی مهربانی‌ها و خوبی‌های "حسن" پیشکار و کمک‌دست‌شان در هنگام اقامت در ایران همواره همراه‌شان است.
همین یاد و خاطرات باعث می‌شود تا این خانواده در سال 1998، زمانی که دنیای غرب از ایران تصویری ترسناک در ذهن دارد، تصمیم بگیرند تا دوباره راهی ایران شوند و حسن را بیابند. کتاب شرح سفر این خانواده و گشت و گذار آنها در ایران برای یافتن دوست سال‌های گذشته‌شان است.
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"اوایل آوریل 1998 خانواده‌ی من سفر بازگشت به خانه‌شان را که مدت‌ها در انتظارش بودند آغاز کردند. سفری نه به سرزمین آبا و اجدادی‌مان ایرلند، بلکه به ایران. در حالی که اغلب آمریکایی‌ها هنوز در بهت تصاویر جنجالی گروگانگیری و شعارهای آن کز کرده بودند، ما تصمیم گرفتیم بر ترسمان غلبه کنیم. من به همراه سه برادر و پدر و مادر سالخورده‌ام برای یافتن دوست گم کرده و پیشکارمان حسن که سال‌ها پیش در تهران از ما مراقبت می‌کرد و کنارمان بود جست و جویی را آغاز کردیم که امیدی به انجام آن نبود. سفر دور و دراز هفتصد مایلی ما از شیراز شروع شد که روزگاری پاریس ایران نام داشت و به تهران، کلان شهر ایران نوین رسید، این سفر هفت خوان فرهنگی بود برای کشف دوباره‌ی یک کشور، مردم آن و خانواده‌ی بسیار دوست‌داشتنی ایرانی‌مان.
فکر سفر اغلب با جرقه‌ای ناگهانی و معجزه‌آسا به ذهن خطور می‌کند و هدف و راه عبور را روشن می‌سازد. زمانی که نطفه‌ای اصلی شکل می‌گیرد، همه تکه‌های پراکنده پازل کنار هم می‌آید - روادید، بلیت هواپیما، نقشه‌ی آفتاب‌خورده، برنامه‌ی ضمنی مسافرت و ... - تا معمای واقعیت و خیال شکل بگیرد ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را اینجا و اینجا بیابید.

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 فاطمه عارف‌نژاد:  خوب نوشته شده بود و نثر پخته‌ای داشت ولی نویسنده با مخاطب صادق نبود. داستانش رو باور نکردم.