بخريد و بخوانيد ...
امام حسین (ع) و ایران
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

امام حسین (ع) و ایران

نویسنده: کورت فریشلر 
ترجمه: ذبیح‌الله منصوری
ناشر: بدرقه جاویدان
سال نشر: 1402 (چاپ 1)
قیمت: 435000 تومان
تعداد صفحات: 576 صفحه
شابك: 978-622-267-419-9
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 3 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.67 امتیاز با رای 3 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'امام حسین (ع) و ایران':

کتاب شرح مفصلی است از واقعه کربلا و اتفاقات مختلفی که به وقوع آن منجر شد. نویسنده آلمانی کتاب، اثر معروف‌تر و پر سر و صداتری هم با عنوان "عایشه بعد از پیامبر" دارد (آن کتاب را هم ذبیح‌الله منصوری ترجمه کرده) که سالهاست دیگر تجدید چاپ نمی‌شود.
در پیش‌گفتار کتاب اشاره شده که: "در این کتاب، مولف اغلب از کتب اهل سنت استفاده کرده و به ماخذ مهم شیعه کمتر دسترسی داشته بنابراین گاهی نظریات ناقص و ناصوابی را نیز عنوان کرده است. مثلا در صفحه 285 کتاب مولف فداکاری امام حسین (ع) را روی نظریه اصالت عربی دانسته، در صورتی که ما شیعیان حضرت حسین (ع) را امام دانسته و از خودگذشتگی آن حضرت و یارانش را تنها به خاطر خدا و حفظ شعایر دین مبین اسلام می‌دانیم …
بنابراین مولف با دستاوردهایی این‌چنین گاهی دچار خطاها و لغزش‌هایی شده که می‌توان با دیده اغماض از آنها گذشت و در مجموع باید گفت که کتاب حاضر برای اغلب مسلمانان به‌خصوص شیعیان می‌تواند قابل استفاده باشد ..."
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"در سال شصتم هجری نماینده‌ای از طرف حسین بن علی (ع) وارد (ری) شد و در باغ بهار حضور بهم رسانید و در آنجا (گیو) پسر (رستم فرخ‌زاد) و سپهبدان مازندران و گیلان با احترام زیاد او را پذیرفتند. وی گفت: "صبر امام حسین از ظلم و فسق (یزید) به انتها رسیده و از طرف یزید دایم او را در فشار می‌گذارند که با وی بیعت کند و برای اینکه وظیفه‌ی خود را در مقابل خداوند و شارع دین اسلام و پدرش به موقع اجرا بگذارد مایل است که از حجاز خارج گردد." و کسانی که در آن مجلس حضور داشتند از آن مژده بسیار خوشحال شدند و گفتند که حاضرند در راه حسین بن علی (ع) فداکاری نمایند و مذاکره به دوران خلافت معاویه و عهدنامه‌ای که بین حسن ‌بن علی (ع) و معاویه بسته شد رسید و (توژ) اسپهبد گیلان گفت:
"من از چگونگی عهد نامه‌ی حسن و معاویه اطلاع دارم و می‌دانم که معاویه آن پیمان را نقض کرد.
موضوع آن پیمان جزو مسائل روز نیست و آنچه امروز اهمیت دارد آمدن امام به ایران است و ما باید بدانیم چه باید بکنیم. در این شهر چون (نعیم‌بن مقرون) خیلی مراقب است ما نمی‌توانیم اینجا را مرکز تجمع قرار بدهیم. اما مقر دایمی من مانگل (امروز منجیل_مترجم) از حدود قلمرو حکومت نعیم‌بن مقرون به دور است و ما می‌توانیم در آنجا یک قشون از مردم گیلان بسیج کنیم و اسپهبد کارن هم قشونی دیگر از مردان مازندران را بسیج خواهد کرد و ما به سوی عراق به راه خواهیم افتاد و در آنجا منتظر آمدن امام خواهیم بود و درصورت ضرورت، تا مدینه هم خواهیم رفت." …"

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را می‌توانید اینجا و اینجا بیابید.

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 بنفشه بامداد:  خواندن وقایع مربوط به حادثه کربلا که از کودکی بارها و بارها شنیده‌ایم، به قلم یک نویسنده غیرمسلمان وغیرایرانی جذاب است. از آنجا که در این کتاب برای یک واقعه چندین روایت ذکر شده است می‌توان برداشت کرد که نویسنده منابع مختلفی را مطالعه کرده است. بیان جزئیات میدان جنگ و روش جنگیدن سربازان نیز بسیار جالب است. با توجه به عنوان کتاب انتظار داشتم اطلاعات بیشتری در مورد ایرانیان ذکر شده باشد که این طور نبود. در مجموع از خواندن کتاب لذت بردم.