بخريد و بخوانيد ...
خاطرات تاج‌الملوک: در گفت و گو با ملیحه خسروداد، تورج انصاری، محمودعلی باتمانقلیچ

خاطرات تاج‌الملوک: در گفت و گو با ملیحه خسروداد، تورج انصاری، محمودعلی باتمانقلیچ

نویسنده: مصطفی اسلامیه (ویراسته) 
ناشر: نیلوفر
سال نشر: 1391 (چاپ 1)
قیمت: 85000 تومان
تعداد صفحات: 135 صفحه
شابك: 978-964-448-515-2
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 8 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'خاطرات تاج‌الملوک: در گفت و گو با ملیحه خسروداد، تورج انصاری، محمودعلی باتمانقلیچ':

گفته‌های تاج‌الملوک درباره‌ی روابط خانواده‌ی پهلوی با یکدیگر و با کسانی که به دربار رفت و آمد داشتند و نیز شرح دیدارهایش با هیتلر و استالین شنیدنی‌ست. خاطرات او درباره‌ی خدمات نظامی رضاخان علیه بلشویک‌ها و چگونگی آماده شدن‌اش برای اجرای کودتای 1299، سند دست‌اولی‌ست از سوی نزدیک‌ترین فرد به رضاشاه و مهم‌ترین عضو خانواده‌ی پهلوی که این همه را باید مدیون کوشش‌های "بنیاد تاریخ شفاهی ایران" دانست.
گفته‌اند رضاشاه در دوره‌ی بازداشت خانگی تیمورتاش یک‌بار به دیدار او رفت و پس از شنیدن خبر مرگ‌اش چنان غمگین شد که گریست. این گرچه شگفتی می‌انگیزد اما چندان غیرمنطقی نمی‌نماید که رضاشاه به دیدن دوست و خدمتگزاری برود که پس از کودتای 1299 در خدمت‌اش قرار گرفت، در قدرت‌گیری و به سلطنت رسیدنش کوشید و به هنگام تاجگذاری‌اش تاج پادشاهی را در سینی طلا به دست او داد.
اما به راستی رضاشاه واقعی کدام بود؟ آن بود که ناگهان تیمورتاش را از کار برکنار کرد، به زندان انداخت و به قتل رسانید یا آن‌که به دیدارش رفت و در مرگ‌اش گریست؟ (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
بخش اصلی کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"سوال: بنیاد تاریخ شفاهی ایران تحت توجهات جمعی از شیفتگان تاریخ معاصر کشورمان از سال 1978 در لندن پایه‌گذاری شد. حاصل تلاش‌های مجدانه‌ی سال‌های اخیر همکاران ما انبوهی از نوارهای صوتی و تصویری است.
والاحضرت اشرف و والاحضرت شمس کتاب خاطرات خودشان را شخصا به قلم خود نوشته‌اند. بانو فریده دیبا هم کتابی نوشته‌اند تحت عنوان دخترم فرح. بنابراین می‌ماند خاطرات شما که امیدواریم …
تاج‌الملوک: خوبه. خوبه. این خاطرات را به اطلاع مردم ایران برسانید تا آن‌ها بدانند که در چه عصر و شرایطی زندگی می‌کردند. این مردم، مردم ایران را می‌گویم، خیلی نمک‌نشناس هستند. خیلی هم فراموش‌کار هستند. تا موقعی که رضا، شاه شد شناسنامه نداشتند. نام فامیل نداشتند. بعد که رضا آمد شناسنامه درست کرد و به این مردم هویت داد و صاحب اسم و رسم شدند …"

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!