شناسنامه محصول
مادرم را به تو می‌سپارم
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

مادرم را به تو می‌سپارم

(Please Look After Mom)
نویسنده: شین کیونگ سوک (Shin Kyung-sook)
ترجمه: علی‌اکبر قاضی‌زاده
ناشر: کتابسرای تندیس
سال نشر: 1392 (چاپ 1)
قیمت: 10000 تومان
تعداد صفحات: 246 صفحه
شابك: 978-600-182-090-8
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 40 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'مادرم را به تو می‌سپارم':

داستان "مادرم را به تو می‌سپارم" ماجرای گم شدن یک "مادر" و جستجوی اعضای مختلف خانواده به دنبال او را روایت می‌کند.
اما حرف نویسنده‌ی کره‌ای این داستان فقط این نیست که مادری گم شده باشد و اهل خانه با جست و جوی او، زندگی‌شان را مرور کنند. ماجرا بر سر زوال ارزش‌های سنتی و خانوادگی در جامعه‌ای است که به سرعت گسترش می‌یابد و با همان شتاب از خود دور می‌شود. آیا در این مورد باید کسی را سرزنش کرد؟ شاید همه سزاوار ملامت باشند!
مادر این داستان را اگر کل سرزمین مادری فرض کنیم، درمی‌یابیم این مام برای سامان یافتن خانه بزرگ به هر رنجی تن داده و با هر شکل از محرومیت کنار آمده است. حالا، وقتی اهل خانه سامانی یافته‌اند، مادر خسته و از پا درآمده از برابر چشم دیگران ناپدید می‌شود و فقط خاطراتش را بر جا می‌گذارد. (با کمی تغییر برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"کسی نمی‌داند.
حالا یک هفته از روزی که مادر گم شد، می‌گذرد.
همه‌ی خانواده در خانه‌ی هیونگ-چول، برادر بزرگتر جمع آمده‌اند تا عقل‌ها را روی هم بگذارند. تو خیال داری اعلامیه‌ای تهیه ببینی و آن را جایی که مادر برای آخرین بار دیده شده است، میان مردم پخش کنی. کم‌ترین کاری بود که می‌شد کرد و همه با نوشتن اعلامیه موافق هستند. این هم هست که در برابر یک گرفتاری مثل این، نوشتن اعلامیه روشی کهنه به حساب می‌آید. با این حال برای یافتن عضو گم شده‌ی خانواده ابتکار زیادی نمی‌شود فکر کرد؛ آن هم وقتی آن عضو گم شده، مادر آدم باشد. غیر از پر کردن برگه‌ی اطلاع در کلانتری، جست و جو در محل یا پرسیدن از رهگذران که آیا چنین کسی را با چنین شکل و شمایلی دیده‌اند، کار دیگری از ما ساخته نیست. برادر کوچک‌ترت که صاحب یک لباس فروشی اینترنتی است، می‌گوید ماجرای گم شدن مادرت را با کاربران اینترنت در میان گذاشته و توضیح داده که کجا ناپدید شده است. عکس مادر را هم گذاشته و از مردم خواسته است اگر او را دیدند، خبرش کنند ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 آزيتا زاده حيدري:  این کتاب با روح و روان من بازی کرد، به نظرم همه باید بخونن، نه لزوما فرزندانی که از خانه‌ی مادری دور شده‌اند. خیلی زیاد با قلم نویسنده و ترجمه‌ی بسیار عالی آقای قاضی‌زاده ارتباط برقرار کردم ...