بخريد و بخوانيد ...
اتیپل (زمان آب شدن یخ‌ها)

اتیپل (زمان آب شدن یخ‌ها)

نویسنده: ایلیا ارنبورگ 
ترجمه: مژگان صمدی
ناشر: نشر کلاغ
سال نشر: 1397 (چاپ 2)
قیمت: 20000 تومان
تعداد صفحات: 244 صفحه
شابك: 978-600-92984-5-7
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'اتیپل (زمان آب شدن یخ‌ها)':

... رمان زمان آب‌شدن یخ‌ها روایتی‌ست از روزگار چند شخصیت مختلف در شهری بد آب و هوا. جغرافیای شهر تقریبا نامعلوم است و آدم‌های رمان در شرایط مختلف زنده‌گی در حکومت شوراها هستند. از نقاشی حزبی که می‌داند چرند می‌کشد تا رئیس کارخانه‌ای که در رمان نقشی محوری دارد و شیفته‌ی مقامات بالاست. از کارگری روشنفکر که دخترش در غرب زنده‌گی می‌کند تا همسر رئیس کارخانه که می‌خواهد قید زنده‌گی با شوهرش را بزند. رمان مانند بسیاری دیگر از نوشته‌های ارنبورگ محافظه‌کارانه نوشته شده. قهرمان‌های روشنفکر او معمولا هنوز به آرمان‌های انقلابی اعتقاد دارند اما نیاز به تغییر و آب شدن یخ‌ها را احساس می‌کنند. بزرگترین تمثیل رمان، زمستان سختی‌ست که تا پایان در متن حضورش احساس می‌شود و با آمدن و نزدیک شدن بهار است که تغییرهای بنیادی در زنده‌گی قهرمان‌ها اتفاق می‌افتد ... (برگرفته از معرفی کتاب در هفته‌نامه آسمان، شماره 51، صفحه 140)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"ماریا ایلیی‌نیشنا نگران بود. عینکش تا نوک بینی سر خورده بود و موهای سفید فرفری‌اش در هوا تکان می‌خورد.
- تریبون در اختیار رفیق برینین قرار می‌گیرد. رفیق کاراتییف هم آماده باشن.
دیمیتری سرگی‌ویچ کاراتییف با این که از قبل می‌دانست باید در آن جلسه‌ی نقد کتاب سخن‌رانی کند، با این‌حال ابروان باریک و تیره‌رنگش را مثل زمانی که از چیزی متعجب می‌شود کمی بالا داد. از خیلی‌وقت پیش ماریا ایلیی‌نیشنا مسئول کتاب‌خانه از او خواهش کرده بود در جلسه‌ی آن شب سخن‌رانی کند. او هم موافقت کرده بود.
در کارخانه همه به کاراتییف احترام می‌گذاشتند. ایوان واسیلی‌ویچ ژوراولیوف رئیس کارخانه همین اواخر به دبیر شورای شهر اعتراف کرده بود اگر تلاش‌های کاراتییف نبود تولید ماشین‌آلات برش به دوره‌ی سه‌ماهه‌ی بعد موکول می‌شد.
دیمیتری سرگی‌ویچ تنها به عنوان یک مهندس و متخصص خوب مورد احترام نبود. بلکه معلومات وسیع، هوش سرشار و تواضعی که در رفتارش بود او را محبوب می‌کرد ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!