بخريد و بخوانيد ...
داستان‌های جشن تولد
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

داستان‌های جشن تولد

(Birthday Stories)
نویسنده: هاروکی موراکامی (انتخاب داستان‌ها) (Haruki Murakami)
ترجمه: اسدالله امرایی
ناشر: گویا
سال نشر: 1400 (چاپ 1)
قیمت: 70000 تومان
تعداد صفحات: 175 صفحه
شابك: 978-622-729-189-6
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 10 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'داستان‌های جشن تولد':

کتاب مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه با مضمون روز تولد است. داستان آدم‌هایی که یک‌بار در زندگی‌شان به یاد این روز می‌افتند. روزی که یک گام به پیش می‌روند، داستان خنده و شادمانی، داستان احساس عینی از این که یک سال پیرتر شده‌اند، یا بر حجم تجربه‌های‌شان افزوده شده. نگاه داستان‌نویسان جهان به این موضوع نگاهی خواندنی است. خواندنی‌تر از همه جست‌وجوی این نگاه است که "هاروکی موراکامی" استاد آن است.

کتاب اصلی حاوی 12 داستان بوده که مترجم در مقدمه کتاب اشاره می‌کند بعضی از آنها (به مصالحی!) در ترجمه فارسی حذف شده‌اند و داستان‌های دیگری جایگزین آنها شده!

از نویسندگان نسخه‌ی اصلی که در ترجمه فارسی داستانشان را می‌خوانیم می‌توان به لیندا سکسن، ویلیام تره‌ور، دنیس جانسن، اتان کانین، ریموند کارور، پل ترو، کلر کیگان و هاروکی موراکامی اشاره کرد.

داستان "جشن تولد" نوشته کاترین براش با این جملات آغاز می‌شود:
"زوجی حدود سی‌وهفت‌ساله بودند که جای شک نداشت، زن و شوهر هستند، در رستورانی کوچک و جمع و جور بر روی نیمکت کنار دیوار درست روبه‌روی ما نشسته بودند و شام می‌خوردند. مرد، صورتی گرد و جاافتاده داشت و عینکی زده بود، زن هم ته رنگی از زیبایی جوانی‌اش را داشت و کلاه بزرگی بر سر گذاشته بود.
هیچ چیز مشکوکی نبود که توجه دیگران را جلب کند، مگر وقتی غذا را تمام کردند، ناگهان معلوم شد، مناسبتی هست، در واقع سالروز تولد شوهر بود و زن برنامه ریخته بود که او را کمی غافلگیر کند.
یک کیک تولد کوچک اما خوش آب و رنگ با شمع صورتی رنگ کوچک روشنی رسید. سرپیشخدمت آن را آورد و مقابل شوهر گذاشت و ارکستر ویولن و پیانو آهنگ تولدت مبارک را نواخت. زن با غرور و شرم، از غافلگیری کوچکش شاد بود ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!