بخريد و بخوانيد ...
به سوی سرزمین سفید
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

به سوی سرزمین سفید

(Into the Wild)
نویسنده: جان کراکائور (Jon Krakauer)
ترجمه: یحیی خویی
ناشر: میردشتی
سال نشر: 1400 (چاپ 1)
قیمت: 90000 تومان
تعداد صفحات: ؟ صفحه
شابك: 978-600-119-587-7
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 3 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'به سوی سرزمین سفید':

در آوریل 1992 جوانی از یک خانواده‌ی مرفه در ساحل شرقی، با اتواستاپ زدن روانه آلاسکا شد و یکه و تنها با پیمودن بخشی از راه به صورت پیاده خود را به کوهستان مکین‌لی رساند. چهار ماه بعد، جسد فاسد و متلاشی او را گروهی از شکارچیان یافتند.
... در سال 1990 بلافاصله بعد از فارغ‌التحصیلی با درجه‌ی عالی از دانشگاه ایموری، مک‌کندلس از دیدها پنهان شده، نام خود را برگردانده و تمام بیست و چهار هزار دلار پس‌انداز خود را به یک خیریه بخشیده، اتومبیل و اغلب دارایی خود را رها کرده و پول نقد موجود در کیف بغلی خود را نیز آتش زده است. آن‌گاه راهی نو برای زندگی خود انتخاب کرده است، محله‌های فقیرنشین در حاشیه را برای سکونت انتخاب کرده و سرانجام در جست‌وجوی دستیابی به تجربه‌ای بکر و متعالی مدتی در شمال آمریکا آواره و سرگردان بوده است.
... در نوشتن این سرگذشت ادعای بی‌طرفی ندارم، چرا که داستان عجیب مک‌کندلس آن‌چنان تاثیر عمیقی بر جان می‌گذارد که بی‌طرف ماندن در شرح تراژدی او غیر ممکن می‌نماید. (برگرفته از یادداشت نویسنده در ابتدای کتاب)
بخش اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"جیم گالین هنوز چهار مایل از فیربانکز دور نشده بود که با دیدن یک اتواستاپ‌زن در کنار جاده‌ی برفی متوقف شد. انگشت شست اتواستاپ‌زن رو به بالا بود و در طلوع صبح آلاسکا می‌لرزید. به‌نظر نمی‌رسید سن و سال زیادی داشته باشد: هیجده یا حداکثر نوزده ساله می‌نمود، و لوله‌ی تفنگش از کوله‌پشتی‌اش بیرون زده بود، اما قیافه‌ی پسرک آن‌قدر دوستانه به‌نظر می‌رسید که باعث شد یک راننده‌ی چهل و نه ساله برای سوار کردن یک اتواستاپ‌زن حامل اسلحه تردید به دل راه ندهد. گالین کامیون‌اش را کنار پسرک هدایت کرد و به او گفت که سوار شود ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!