بخريد و بخوانيد ...
پیش از آن‌که بخوابم
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

پیش از آن‌که بخوابم

(Before I Go To Sleep)
نویسنده: اس. جی. واتسون (S. J. Watson)
ترجمه: شقایق قندهاری
ناشر: آموت
سال نشر: 1401 (چاپ 17)
قیمت: 222000 تومان
تعداد صفحات: 382 صفحه
شابك: 978-600-6605-13-5
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 79 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.24 امتیاز با رای 21 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'پیش از آن‌که بخوابم':

کریستین هر روز صبح که از خواب بلند می‌شود، نمی‌داند که کجاست و مردی که با او زندگی می‌کند کیست! حافظه‌ی او، بر اثر یک تصادف، هر بار که به خواب می‌رود پاک می‌شود. به همین خاطر همسرش بن ناچار است تا هر روز صبح درباره‌ی زندگی مشترکشان به او توضیح بدهد.
به تشویق دکتر، کریستین شروع می‌کند تا اتفاقات هر روز را در دفترچه‌ای یادداشت کند. اما موضوع زمانی پیچیده‌تر می‌شود که یکروز صبح، وقتی او مطابق معمول بدون هیچ خاطره‌ای از گذشته از خواب بلند می‌شود و دفتر یادداشت روزانه‌اش را باز می‌کند، می‌بیند که دیروز در آن نوشته است: "به بن اعتماد نکن!"
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"اتاق خواب غیرعادی است و ناآشنا. نمی‌دانم کجا هستم، و چه طور شد که از این جا سردرآوردم. ماندم چه طوری باید خودم را به خانه برسانم.
من شب را همین جا گذرانده‌ام. با صدای زنی از خواب بیدار شدم و اولش خیال کردم او کنارم روی تخت خوابیده است، ولی بعد متوجه شدم دارد اخبار می‌گوید و من صدای ساعت رادیویی را می‌شنوم؛ و وقتی چشم‌هایم را باز کردم، دیدم این‌جا هستم؛ در اتاقی که نمی‌شناسم.
چشم‌هایم که به تاریکی عادت می‌کند، نگاهی به اطراف می‌اندازم. پیراهن راحتی‌ای به پشت در کمد لباس آویزان است؛ که برای یک زن مناسب است؛ ولی زنی که سنش از من خیلی بیشتر باشد. شلوار تیره رنگی مرتب و تاشده بر پشت صندلی میز توالت قرار گرفته است؛ اما چیز دیگری به چشم‌ام نمی‌آید. ساعت رادیویی ظاهر پیچیده‌ای دارد، ولی موفق می‌شوم با پیدا کردن دکمه‌ای ساکتش کنم ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 نرگس بهبودي:  پس از مدتها تونستم یک کتاب را یه نفس بخونم. حس تعلیق رو خیلی خوب منتقل کرده.

 مجتبي ميرزا محمد:  بی‌نظیر ... عالی ... رویایی

 معصومه اطيابي:  داستان از همان ابتدا من را جذب كرد. به ١٠٠ صفحه آخر كه رسيدم امكان زمين گذاشتن كتاب به صفر رسيد. غير قابل پيش‌بيني و جذاب بود. خيلي خيلي اين كتاب را دوست داشتم. ترجمه خوب و شيواي آن هم بي‌تاثير در جذابيت بيشتر داستان نبود.

 الهه سعادتي:  هنوز تمومش نکردم ولی دوسش دارم، جذاب و گیراست، غیرقابل پیش‌بینی. ممنون از جیره‌کتاب

 وحيده اسدي:  تعلیق و غافلگیری فوق العاده‌ای داره

 سعيد زماني:  استیون کینگ نویسنده مورد علاقه‌ام است ... چه ربطی به نظر دادن به این کتاب دارد؟ عرض می کنم.
در مقاله‌ای در مورد نویسنده‌ای جمله‌ای دارد که می‌گوید راز شناخت یک رمان خوب در اولین جمله از شروع یک رمان است. جمله شروع رمان می‌تواند شما را درگیر با داستان کند و سوالاتی در ذهن بوجود بیاورد که مجبورمان می‌کند هی بدون توجه به اطرافمان به خواندن رمان ادامه بدهیم. بدون اغراق بگویم، "پيش از آن‌كه بخوابم" یکی از برترین رمان‌های چند ساله اخیر است که این ویژگی بسیار مهم را دارد و تا زمانیکه به اتمام نرسیده دست از سرتان بر نمی‌دارد.

 مهسا هوايي:  از آن كتابهايي بود كه به دليل كشش داستان، يك نفس تا به آخر خواندمش. داستان را با فراز و نشيب‌هايش پسنديدم. غمناك و گيرا

 شهاب‌الدين بابانژاد شاني:  مدتی طول کشید تا من نظرمو در باره‌ی این کتاب بنویسم ... در یک جمله: کاملا ارزش اون همه تعریف رو داشت با پیچدگی‌هاش و سردرگم کردن خواننده کاملا با عواطف و احساسات مخاطب بازی می‌کنه ...ضمن این که من فکر می‌کنم این داستان درس‌ها و نکات آموزنده‌ی دیگه‌ای هم داره ...

 فاطمه عارف‌نژاد:  یه نفس خوندمش، سردرگمی شخصیت اصلی رو کاملا حرفه‌ای به خواننده منتقل می‌کنه، اما حالا که جند روزی است خواندنش رو تموم کردم و دیگه گرم نیستم به نظرم آخرش یه جورایی خالی از اشکال نبود، 4تا ستاره براش خوبه!

 گلناز گرايلي:  خیلی هیجان‌انگیز بود و یک نفس خواندنی، با اینکه از نزدیک اواسط کتاب میشه فهمید که جریان از چه قراره ولی بقدری قشنگ تو رو با خودش میبره که نمیتونی زمین بگذاریش

 فربد عالمي:  داستان جالب و معماگونه اقای واتسون که کلافگی خاصی در خواننده ایجاد می‌کرد، در پایان قصه می‌توانست احساسات خواننده رو بیشتر درگیر کنه که نکرد و پایان سریعی داشت.

 ارشيا مقيمي كندولوسي:  کتابی‌ جذاب با نثری روان. هرچند به نظر من اقتباسی متوسط از فیلم MEMENTO به نظر می رسید. پایان کتاب همانطور که برخی‌ از دوستان اشاره کردند سریع و رفع تکلیف‌وار به نظر می‌رسید. به هر صورت خواندن کتاب و دیدن فیلم به دوستان پیشنهاد می‌شود. در نهایت ممنون از جیره کتاب بابت دقت عمل و وقت‌شناسی‌.