شناسنامه محصول
جاذبه و دافعه علی (ع)

جاذبه و دافعه علی (ع)

نویسنده: مرتضی مطهری (Morteza Motahhari)
ناشر: آدینه سبز
سال نشر: 1389 (چاپ 1)
قیمت: 2500 تومان
تعداد صفحات: 183 صفحه
شابك: 978-964-2937-53-0
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'جاذبه و دافعه علی (ع)':

... کتاب مجموعه‌ای است از چهار سخنرانی که در روزهای 18 تا 21 ماه مبارک رمضان سال 1388 در حسینیه ارشاد ایراد شده است. این کتاب مشتمل است بر یک مقدمه و دو بخش، در مقدمه کلیاتی درباره جذب و دفع به طور عموم و جاذبه و دافعه انسانها به طور خصوص بحث شده است. در بخش اول جاذبه علی علیه السلام - که همواره دلهایی را به سوی خود کشیده و می‌کشد - و فلسفه آن و فائده و اثر آن، موضوع بحث قرار گرفته است. در بخش دوم، دافعه نیرومند آن حضرت که چگونه عناصری را به سختی طرد می‌کرد و دور می‌انداخت توضیح و تشریح شده است؛ ثابت شده که علی (ع) دو نیرویی بوده است و هرکس که بخواهد در مکتب او پرورش یابد باید دو نیرویی باشد ... (برگرفته از پیشگفتار کتاب)
در بخش دوم کتاب ذیل فصلی با عنوان "دشمن‌سازی علی" می‌خوانیم:
"... علی مردی دشمن‌ساز و ناراضی‌ساز بود. این یکی دیگر از افتخارات بزرگ اوست. هر آدم مسلکی و هدفدار و مبارز و مخصوصا انقلابی که در پی عملی ساختن هدفهای مقدس خویش است و مصداق قول خدا است که:
یجاهدون فی سبیل الله و لا یخافون لومه لائم
در راه خدا می‌کوشند و از سرزنش سرزنشگری بیم نمی‌کنند (سوره مائده، آیه 54)

دشمن‌ساز و ناراضی درست کن است. لهذا دشمنانش، مخصوصا در زمان خودش، اگر از دوستانش بیشتر نبوده‌اند کمتر هم نبوده و نیستند.
اگر شخصیت علی، امروز تحریف نشود و همچنانکه بوده ارائه داده شود، بسیاری از مدعیان دوستیش در ردیف دشمنانش قرار خواهند گرفت ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!