بخريد و بخوانيد ...
خداوند علم و شمشیر
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

خداوند علم و شمشیر

نویسنده: رودولف ژایگر 
ترجمه: ذبیح‌الله منصوری
ناشر: مجید
سال نشر: 1398 (چاپ 8)
قیمت: 85000 تومان
تعداد صفحات: 271 صفحه
شابك: 964-453-010-1
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 8 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (2.5 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'خداوند علم و شمشیر':

معروف است که ترجمه‌های ذبیح‌الله منصوری، بیش از آنکه ترجمه باشند، تلفیقی از متن اصلی و استعداد خود او در شخصیت‌پردازی و بال و پر دادن به داستان‌ها بوده است. بعضی‌ها حتی مشکوک‌اند که اکثر ترجمه‌های او در حقیقت نوشته‌های خود منصوری است که، شاید به امید فروش بیشتر، به نام نویسندگان غیرفارسی‌زبان منتشر شده‌اند.
داستان حاضر که ترجمه‌ی او از اثر یک نویسنده آلمانی است، خواننده را به یاد داستان‌های کودکی که مادربزرگ‌ها در شب‌های رمضان برای نوه‌هایشان تعریف می‌کردند، می‌اندازد.
برای همین هم خواننده در حین خواندن کتاب با خود شک می‌کند که نکند ...
کتاب به ماجرای فراز و فرودهای زندگی امام اول شیعیان، علی (ع)، از زمان زمامداری عمربن‌الخطاب تا هنگام شهادت او به دست ابن‌ملجم می‌پردازد.
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"در مدینه، وقتی عمربن‌الخطاب با کسی کاری داشت و می‌خواست او را به مسجد بیاورد، کسی را دنبال وی نمی‌فرستاد؛ بلکه بانگ می‌زد و اسم آن شخص را بر زبان می‌آورد و صدایش آن‌قدر قوی و رسا بود که چون رعد در فضای مدینه، طنین می‌انداخت و شخص مورد نظر صدای عمربن‌الخطاب را می‌شنید و از جا برمی‌خاست و راه مسجد را پیش می‌گرفت.
در مدینه، مشغول ساختن دیوانخانه برای تمرکز کارهای حکومت اسلامی بودند و چون عمارت دیوانخانه به اتمام نرسیده بود، عمربن‌الخطاب مثل گذشته، در مسجد به کارها رسیدگی می‌نمود.
در روزی که سرگذشت ما از آن روز آغاز می‌گردد، عمربن‌الخطاب خلیفه مسلمین، فریاد زد: "یا قره‌العین، یا علی، حضور تو در مسجد ضروری است."
قره‌العین در مدینه، عنوان مخصوص علی‌بن ابی‌طالب (ع) بود و عمر پیوسته علی (ع) را با این عنوان طرف خطاب قرار می‌داد ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 علی اردانی زاده:  با توجه به اینکه این کتاب توسط یک نویسنده مسیحی نوشته شده، طبعا با بعضی از عقاید ما شیعیان در تضاد قرار دارد و نویسنده در بعضی از جاها دچار اشتباهات تاریخی نیز شده است. با این حال بعضی از مطالب این کتاب روشن‌کننده بود ( مانند قضیه حکمیت) ولی باز هم تاکید می‌کنم قسمت‌هایی از آن مورد قبول ما نیست که مسلما به خاطر دید تاریخ‌گرایانه نویسنده است. (برای مثال او علم حضرت علی (ع) را علم موجود در کتابهای پهلوی و سریانی می‌داند) ولی کتاب قضاوت‌های حضرت علی (ع) نوشته شیخ محمد تقی شوشتری می‌تواند بهتر باشد.