شناسنامه محصول
ظلمت در نیمروز
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

ظلمت در نیمروز

(Darkness at Noon)
نویسنده: آرتور کوستلر (Arthur Koestler)
ترجمه: مژده دقیقی
ناشر: ماهی
سال نشر: 1399 (چاپ 7)
قیمت: 75000 تومان
تعداد صفحات: 245 صفحه
شابك: 978-964-209-132-4
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 11 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.33 امتیاز با رای 3 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'ظلمت در نیمروز':

کتاب، حکایت متهمی به نام روباشف است که سابقا از رهبران حزب کمونیست شوروی بوده اما در تلاطمات سیاسی دهه 1930 دستگیر و محاکمه می‌شود و در محاکمه‌های علنی به جرایم خیالی اعتراف می‌کند.
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"در سلول پشت سر روباشف محکم بسته شد.
چند ثانیه‌ای به در تکیه داد و سیگاری روشن کرد. روی تختی که سمت راستش بود، دو پتوی نسبتا تمیز افتاده بود و دشک کاهی را انگار تازه پر کرده بودند. فاضلاب دستشویی در سمت چپش درپوش نداشت، ولی شیر آب کار می‌کرد. سطل کنار دستشویی تازه ضدعفونی شده بود و بو نمی‌داد. دیوارهای دو طرف یکپارچه از آجر بود و صدای ضربه‌ها را می‌گرفت، ولی محل ورود لوله‌های گرم‌کن و فاضلاب به دیوار را گچ گرفته بودند و صدا را خیلی خوب منعکس می‌کرد. از این گذشته، به نظر می‌رسید لوله گرم‌کن خودش هادی صدا باشد. لبه پایین پنجره هم‌سطح چشم بود و برای دیدن حیاط لازم نبود خودش را از میله‌ها بالا بکشد. تا این جا همه‌چیز مرتب بود ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را می‌توانید اینجا و اینجا و اینجا بیابید.

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 علي شفيعي:  این کتاب را بیش از یک بار و چندین و چند بار خواهم خواند. روند داستانی خیلی فوق‌العاده‌ای در آن نخواهید دید ولی گفتگوهای بسیار زیبایی از تاریخ معاصر را در آن خواهید یافت. ترجمه کتاب هم علی‌رغم پیچیده‌گی‌های متن، خیلی آزاردهنده نیست. ولی این کتاب را اصلا با عجله نخوانید!