شناسنامه محصول
سرزمین ققنوس: سفر به کره جنوبی

سرزمین ققنوس: سفر به کره جنوبی

نویسنده: پونه ندائی 
ناشر: امرود
سال نشر: 1391 (چاپ 2)
قیمت: 15000 تومان
تعداد صفحات: 163 صفحه
شابك: 978-600-5327-74-8
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 14 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4 امتیاز با رای 4 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'سرزمین ققنوس: سفر به کره جنوبی':

"سرزمین ققنوس" درباره مردمانی کوشا و امیدوار است که با اراده‌ای کم‌نظیر، کشور خود را از ویرانی به آبادانی رساندند. این نخستین کتابی است که درباره فرهنگ و زندگی مردم کره در ایران منتشر می‌شود. نگارنده حاصل سفرهای خود به کره جنوبی را در قالب گزارش دیدار با فرهنگ و مکان‌های مختلف، همچنین گفت‌وگو با شخصیت‌های برجسته‌ی کره‌ای در حوزه سینما، ادبیات و هنر ارائه می‌نماید. مخاطبان این اثر، با تصویر و کلمه سفری جذاب و به یادماندنی به کشوری دور از نظر جغرافیایی و نزدیک از نظر ارزش‌های فرهنگی خواهند داشت. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
کتاب با بخشی تحت عنوان "سئول: شهر خودکار" با این جملات آغاز می‌شود:
"سئول شهری پر از جنب و جوش و فعالیت است. سرعت زندگی و کار در سئول از همه شهرهای دیگر کره بیشتر است. همه چیز مثل ساعت کار می‌کند حتی آدم‌ها از این قاعده خارج نیستند. همه در سئول باید خود را با سرعت، دقت و پر کاری محیط و نظام اقتصادی و اجتماعی تطبیق دهند. از این رو مردم سئول نسبت به شهرهای دیگر فشار روانی بیشتری را تحمل می‌کنند. به هر حال پایتخت‌نشینی هم هزینه دارد. امکانات و خدمات شهری سئول استاندارد بالایی دارد. علائم راهنما، نظم و رفاه مکان‌های عمومی، مدیریت ترافیک شهری و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در همه‌جا چشمگیر است. واقعا در خیابان‌ها کمتر صدای بوق ماشین‌ها به گوش می‌رسد. هم عابر و هم راننده قانون را رعایت میدکنند. بنابراین اگر دیدید که چراغ عابر سبز شد و عابران بدون این که به خیابان و ماشین‌ها نگاه کنند سرشان را پایین می‌اندازند و با سرعت از خیابان رد می‌شوند تعجب نکنید ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را می‌توانید اینجا بیابید.

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 سمانه حسين‌پور:  به نظر من عالی بود. مخصوصا مصاحبه با دو شخصیت کره‌ای شاعر معروف کوئن و حکیم طب سنتی کره‌ای، از کتاب لذت بردم خانم ندایی سفرنامه‌ای جذاب و کامل رو نوشتن. دستشون درد نکنه.

 بنفشه بامداد:  برای آشنایی کلی و بسیار مختصر در مورد کشور کره‌ی جنوبی و مردم آن کتاب خوبی است. به خصوص اینکه از عکس‌های متنوع و رنگی با کیفیت مناسب استفاده شده است. اما به نظر می‌آید خانم نویسنده به قدری جذب خوبی‌های این کشور و مردم آن شده‌اند که فقط و فقط در مورد خوبی‌های آنها نوشته‌اند و گاهی به نظر می‌آید اغراق کرده‌اند. انتظار داشتم آداب و رسوم و روابط خانواده بیشتر معرفی شده باشد. همچنین اشتباه‌های تایپی قابل توجه و گاهی اشتباه‌های نگارشی در متن کتاب وجود دارد.