شناسنامه محصول
سه فنجان چای
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

سه فنجان چای

(Three Cups Of Tea)
نویسنده: گرگ مورتنسون (Greg Mortenson)
ترجمه: شهرزاد بیات موحد
ناشر: در بهمن دانش
سال نشر: 1387 (چاپ 1)
قیمت: 7000 تومان
تعداد صفحات: 450 صفحه
شابك: 978-964-174-074-2
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 12 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'سه فنجان چای':

در سال 1993، کوهنوردی به نام گرگ مورتنسون پس از صعودی ناموفق به قله‌ی K2، به شکل اتفاقی، از دهکده‌ای محروم در پاکستان گذر می‌کند. او تحت تاثیر مهربانی ساکنان آنجا، قول می‌دهد که برگردد و مدرسه‌ای در روستا بسازد. سه فنجان چای، ماجرای این قول و پی‌آمدهای شگفت‌انگیز آن است. مورتنسون در طول دهه‌ی گذشته، نه یک مدرسه بلکه پنجاه و پنج مدرسه، به‌ویژه برای دختران، در منطقه‌ای ممنوعه، ساخته که زادگاه طالبان بوده است. داستان او ماجرایی جذاب و در عین حال گواهی روشن، بر قدرت و تاثیر روحی محبت و مهربانی است. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"در کاراکورام پاکستان، در مساحتی که به زحمت به صد و پنجاه کیلومتر می‌رسد بیش از شصت کوه از بلندترین کوه‌های جهان، با زیبایی خاص و بی‌بدیل کوهستانی خود بر فراز گستره‌ای بلند و تقریبا خالی از سکنه سربرافراشته‌اند. به غیر از پلنگ سفید و بز کوهی، آن‌قدر موجودات زنده اندکی از این سرزمین یخی بی‌آب و علف گذر کرده‌اند که تا آغاز قرن بیستم، وجود کوه کی‌دو، دومین کوه بلند دنیا، برای جهان خارج شایعه‌ای بیش نبود.
یخچال شصت و دو کیلومتری بالتورو که از کی‌دو به سوی راسته‌های علیای پرجمعیت دره‌ی سند، بین چهار ستون مخروطی خیاره‌دار گاشربروم و ناهمواری‌های نوک‌تیز و مرگ‌آور کوه‌های بلند ترانگو جریان دارد هم نمی‌تواند خللی در این بنای عظیم سنگ و یخ وارد کند. و حتی حرکت این رودخانه‌ی یخ‌زده که با سرعت ده سانتی‌متر در روز به پیش می‌رود، تقریبا به سختی قابل مشاهده است ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را می‌توانید اینجا و اینجا بیابید.

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!