شناسنامه محصول
هیچ‌کدام برای ازدواج مناسب نبودند

هیچ‌کدام برای ازدواج مناسب نبودند

نویسنده: حمیدرضا هوشمند 
ناشر: شبکه هنر
سال نشر: 1391 (چاپ 2)
قیمت: 4500 تومان
تعداد صفحات: 211 صفحه
شابك: 978-964-96600-9-7
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 60 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3 امتیاز با رای 6 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'هیچ‌کدام برای ازدواج مناسب نبودند':

کتاب، خاطرات شیرین دوران کودکی نویسنده است.
حمیدرضا هوشمند در سال 1347 در نیشابور به دنیا آمد. وی پس از پایان تحصیلات متوسطه در سال 1365 در رشته‌ی مهندسی کشاورزی دانشگاه تهران ادامه‌ی تحصیل داد. همزمان به دلیل علاقه‌ی فراوان به سینما در کلاسهای فیلمسازی انجمن سینمای جوان کرج شرکت کرد. او فعالیت خود را در زمینه‌ی سینما ادامه داد و تاکنون موفق به ساخت چندین فیلم مختلف شده است.
حمیدرضا هوشمند خاطرات دوران کودکی و نوجوانی‌اش را با قلم روان و شیرین خود در این کتاب به رشته‌ی تحریر درآورده است. (برگرفته از معرفی ناشر در ابتدای کتاب)
فصل اول کتاب با عنوان "سپیدار" با این جملات آغاز می‌شود:
"من بین همه درخت‌ها، عاشق تیره‌ی صنوبرهام. درخت‌هایی مثل صنوبر، تبریزی و سپیدار از این تیره هستن. درختان این تیره، به ویژه سپیدار، از رشد بسیار سریعی برخوردار بوده و اگر به صورت منظم، در ردیف‌های متعدد و با فواصل نزدیک به هم در حاشیه‌ی جاده‌ها، خیابون‌ها، بلوارها و بزرگراه‌ها کاشته بشن، بعد از چند سال عظمت و زیبایی خاصی به اون راهها میدن، شاید به مراتب بیشتر از آنچه که درختان چنار سرتاسر خیابون ولیعصر تهران، به این خیابون زیبا دادن!
پشت برگ درخت سپیدار، سفیدرنگ بوده و وزش باد در لابلای برگ‌های این درخت باعث نمایان شدن پشت برگ‌ها و در نتیجه درخشش اونها می‌شه، علاوه بر این وزش باد در سکوت خلوت شب، تولید صدای بسیار گوش‌نوازی میکنه، صدایی شبیه موسیقی که فقط می‌تونه نتیجه همکاری باد و سپیدار باشه ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 محمد پيرو:  کتاب را بر می‌داشتی می‌خواندی تا اینکه با صدای خنده‌ات هوشیاری‌ات را بدست می‌آوردی چند نگاه به چپ و راست، از نبودن کسی در اتاق که مطمئن می‌شدی دوباره نگاه به کتاب و تعلیق در فضای کودکانه. بسیار دلچسب بود

 محمود اسلاميان:  برای نوشته شدن اثری با این محتوا به حس واقعی نیاز است اما آقای هوشمند حس‌های زندگی‌اش را بافته است گر چه خودش آن را زندگی کرده اما آن قدر حشو و اضافه به کار برده که کتاب‌اش دهن‌سوزی نباشد. ظاهراً قصد داشته‌اند کتاب فرقی با یک زندگی‌نامه‌ی معمولی داشته باشد اما معمولی بودن را خیلی دست کم گرفته‌اند و دوست داشته‌اند خاص باشند آن هم خیلی خاص