شناسنامه محصول
مردی که گورش گم شد

مردی که گورش گم شد

نویسنده: حافظ خیاوی 
ناشر: چشمه
سال نشر: 1399 (چاپ 11)
قیمت: 38000 تومان
تعداد صفحات: 96 صفحه
شابك: 978-964-362-384-5
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 10 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'مردی که گورش گم شد':

کتاب حاوی 7 داستان کوتاه از نویسنده است. این مجموعه داستان برنده‌ی تندیس بهترین مجموعه داستان سال 1386 از دومین دوره‌ی جایزه‌ی ادبی روزی روزگاری بوده است.
داستان "روزه‌ات را با گیلاس باز کن" با این جملات آغاز می‌شود:
"صبح زود راه افتادم بروم خانه‌ی سومان. مادر گفت که صبح به این زودی کجا می‌روم. نگفتم می‌روم کجا! گفتم اگر بگویم کجا می‌روم، پیامی، چیزی حتما دارد که من به زن‌هایی برسانم. حوصله‌ی این کارها را نداشتم. گفتم: "هیچ‌جا." گفتم: "برمی‌گردم."
مادر توی کوچه بود، دم درمان. داشت از نمو برگ مو می‌خرید. صبح هم با صدای نمو بود که بیدار شدم که در کوچه داد می‌زد: "آی یارپاق آلان."
نمو، هر سال وقتی که برگ مو خوب بزرگ می‌شد، به قول خاله گلابتون به بزرگی دست می‌شد، کیسه‌ی بزرگ پر از برگ مو را می‌انداخت پشتش، ترازویش را می‌گرفت دستش و صبح خیلی زود می‌آمد توی کوچه‌ها و داد می‌زد: "آی یارپاق آلان." چشمش خوب نمی‌دید، ولی صدایش خوب و حسابی درمی‌آمد. یک‌بار که داد می‌زد، زن‌ها می‌ریختند بیرون، از ظریفه و قنیفه بگیر تا خاله‌ربابه و خاله‌مدینه ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را می‌توانید اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا بیابید.

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 محمد پيرو:  بعضی‌ها هم عجب دغدغه‌های خاصی برای نوشتن دارند

 فرزانه عامري:  قسمتی از کتاب که برای پسرک در مورد اینکه چرا خدا در قران قسم به زیتون گفته و به نان قسم نداده براش سوال پیش میاد، خیلی قشنگ بود. اما لحن متن خیلی به دلم نشنست، ادبی نبود و استفاده از کلمات رکیک در آن زیاد بود.