بخريد و بخوانيد ...
اسماعیل (شموئیل)
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

اسماعیل (شموئیل)

(Ishmael: An Adventure of the Mind and Spirit)
نویسنده: دانیل کوئین (Daniel Quinn)
ترجمه: امید شمس
ناشر: کتابسرای میردشتی
سال نشر: 1399 (چاپ 1)
قیمت: 62500 تومان  56500 تومان
تعداد صفحات: 312 صفحه
شابك: 978-600-119-481-8
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 18 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.67 امتیاز با رای 3 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'اسماعیل (شموئیل)':

"اسماعیل" داستان زندگی انسان و زمین است و این که انسان چگونه و از چه زمانی، به خطرناک‌ترین دشمن این سیاره تبدیل شده است. آیا تمدن بشری، از آغاز تا امروز، پروازی شکوهمندانه به سوی قله‌های موفقیت بوده است، یا سقوطی آزاد به قعر نابودی انسان و جهان؟ آیا زندگی امروز انسان، در مقایسه با زندگی‌اش در ده هزار سال پیش، زیباتر، امن‌تر، آزادانه‌تر و راحت‌تر است؟ آیا راهی برای نجات انسان و سیاره‌ی زمین وجود دارد؟ این رمان به این پرسش‌ها پاسخ‌های اعجاب‌انگیزی می‌دهد. "اسماعیل" به خواننده‌اش این امکان را می‌دهد تا با داستان زندگی انسان بر زمین براساس روایتی به کلی متفاوت با روایت‌هایی که تاکنون از زندگی انسان بیان شده است، آشنا شود و نوع دیگری از زندگی را تجربه کند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
اینها جملات محبوبی هستند که از متن کتاب انتخاب شده‌اند:
"... "ما حالا تمام عناصر روایت فرهنگ شما از این‌که چه‌طور اوضاع به این صورت دراومده رو یه جا داریم. جهان به انسان داده شد تا اونو به بهشت تبدیل کنه، اما او همیشه گند زده. چون اساسا ناقصه. اگر می‌دونست چه‌طور باید زندگی کنه شاید می‌تونست یه جوری این مشکل رو حل کنه. اما اون نمی‌دونه و هیچ‌وقت هم نخواهد دونست. چون در این‌باره دانشی برای کسب کردن وجود نداره. پس هرچه‌قدر که انسان سخت تلاش می‌کنه که جهان را به بهشت تبدیل کنه، احتمالا فقط داره به گندزدن ادامه می‌ده"
"آره. همین‌طور به نظر می‌رسه."
"شما این‌جا یه داستان غم‌انگیز دارین، داستان نومیدی و بی‌هودگی، داستانی که توش به معنای دقیق کلمه کاری نمی‌شه کرد. انسان ناقصه، پس هی گند می‌زنه به اون چیزی که قرار بوده یه روزی بهشتی کنه. و کاری هم از دستش برنمیاد.
شما نمی‌دونین چه‌طور باید زندگی کنین و همین‌طور نمی‌تونین جلو گند زدن به بهشت رو بگیرین و هیچ کاری هم از دست‌تون برنماید. این هم نتیجه‌اش بفرما، دارین با کله به سمت فاجعه می‌رین و تنها کاری که می‌تونین بکنین اینه که اومدنش رو تماشا کنین." ..." (صفحه 112 و 113)

توجه: کتاب، در حقیقت می‌خواهد پیامی دقیقا برخلاف آنچه که در بالا آمده را به خواننده منتقل کند. به همین خاطر جملات بالا فقط "محبوب" هستند، نه چکیده‌ی مطلب کتاب. برای اطلاع از حرف اصلی نویسنده باید اصل کتاب را بخوانید!

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 صبا گيلك:  از صفحه 21 می‌خوام نظر ثبت کنم ... سفارش دادن این کتاب جز بهترین کارهام بوده ... بدون شک بایییییییدددددد یک اسماعیل تو هر قفسه و کتابخونه‌ای باشه ...

 الهه طاهري:  احتمالا اگر "اسماعیل" را در کتاب‌فروشی می‌دیدم، نه طرح جلد و نه اسمش تشویقم نمی‌کرد که نگاهی کوتاه حتی به پشت جلد کتاب بندازم. اما معرفی جیره کتاب اونقدر جذاب بود که بلافاصله سفارشش دادم. اعتراف می‌کنم در طول داستان چند بار پشیمون شدم و می‌خواستم کتاب رو کنار بگذارم، نه به خاطر خسته‌کننده بودن یا عدم جذابیت داستان بلکه به دلیل اختلاف‌نظرهایی که با گوریل داشتم ولی ادامه دادم و در نهایت، وقتی کتاب را بستم کاملا راضی بودم.
به نظرم هر کتاب‌خوانی باید این کتاب را بخواند شاید مسائل محیط‌زیستی کمی فقط کمی بیشتر دغدغه ذهنی‌اش بشود.
پ.ن: اسماعیل اصلا خسته‌کننده نیست، فقط کمی بیشتر از بقیه کتاب‌ها به استدلال احتیاج دارد. همراه داشتن یک مداد موقع خواندن داستان توصیه می‌شود!

 احسان تقي‌زاده: 
کتاب خوبی بود، ولی انتظار بیشتری از آن داشتم. نمی‌دونم این انتظار از کجا در من به وجود آمده بود. از مطلب ویژه‌ای که جیره‌کتاب برای این کتاب منتشر کرده بود، از نظر کاربران جیره‌کتاب یا حس و علاقه درونی که به رو به راه شدن اوضاع دنیا دارم. ولی در نهایت ناامیدم نکرد.
اکثر سوالهایی که در این کتاب مطرح میشه، مدتهای زیادی بوده که در ذهن من هم بودن. ولی خب شاید انتظار داشتم با خواندن این کتاب جواب همه اونها یا حداقل تعداد قابل توجهی از اونها رو بگیرم. ولی متاسفانه اینطور نبود. البته خواسته من نابجا بود. اگر کتابی وجود داشت که با مطالعه اون همه مشکلات بشری حل میشد که الان همه ما در بهشت موعود در حال زندگی بودیم!
ولی با همه این اوصاف، اگر همه انسان‌ها یکبار حداقل این کتاب رو میخوندن، شاید باعث میشد دیدشون به زندگی کمی متفاوت بشه و خیلی از مشکلات هم خود به خود برطرف میشدن. ولی خب، متاسفانه معمولا اکثر کسانی که دارن بزرگترین ظلم ها رو در حق طبیعت، بشریت و محیط پیرامونش میکنن، علاقه‌ای به مطالعه ندارند!
درهرحال، من هم پیشنهاد می‌کنم این کتاب رو یکبار بخونین، کتاب روانی هست و فکر کنم راحت سه یا چهار روزه به پایان برسونیدش. البته چقدر بعدش نیاز به فکر دارید، اون دیگه خیلی معلوم نیست ...