شناسنامه محصول
متولد یک روز آفتابی (درس‌هایی که آموختم)
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

متولد یک روز آفتابی (درس‌هایی که آموختم)

(The Best Advice I Ever Got: Lessons from Extraordinary Lives)
نویسنده: کیت کوریک (Katie Couric)
ترجمه: گیسو ناصری
ناشر: کتابسرای تندیس
سال نشر: 1391 (چاپ 1)
قیمت: 14500 تومان
تعداد صفحات: 392 صفحه
شابك: 978-600-182-050-2
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 8 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (1 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'متولد یک روز آفتابی (درس‌هایی که آموختم)':

کتاب مجموعه‌ای است از توصیه‌ها و پند و اندرز شخصیت‌های موفق و معروف به جوانان (و حتی میانسالان و کهنسالان) برای اینکه آنها را در انتخاب‌ها و مسیرهای مختلف زندگی راهنمایی و یاری نماید.
نویسندگان یا ارائه‌دهندگان این توصیه‌ها، همگی با فراخوانی گردآورنده کتاب، کیت کوریک، که خود یکی از موفق‌ترین شخصیت‌های رسانه‌ای آمریکا است، مطالب خود را تهیه کرده و در اختیار او قرار داده‌اند تا به شکل کتاب منتشر شود. در میان نام "پنددهندگان" این کتاب می‌توان به هلن میرن (هنرپیشه)، مایکل بلومبرگ (شهردار نیویورک)، لاری کینگ (مجری برنامه‌های تلویزیونی)، استیون اسپیلبرگ (کارگردان سینما)، مورگان فریمن (هنرپیشه)، باربارا والترز (روزنامه‌نگار و نویسنده) و ... اشاره کرد.
در بخش پنجم کتاب با عنوان "در انجام کار درست دقت کنید"، رانیا ال عبدالله (ملکه‌ی اردن) مطلب خود را با این جملات آغاز می‌کند:
"سیزده سال پیش، همراه پدر شوهرم شاه حسین مشغول خوردن صبحانه بودم که به چشمانم خیره شد و از من پرسید: "درباره‌ی من چه فکر می‌کنی؟"
روبه‌روی من مردی بود که به نامش صفاتی همچون قدرت، شجاعت و عزم راسخ می‌افزودند. تنها چیزی که در آن لحظه به مغزم خطور کرد این بود که بگویم: "چطور ممکن است رهبر قدرتمندی همچون شما، به نظر من درباره‌ی خودش نیاز داشته باشد؟"
بعدها، فهمیدم که چرا شاه حسین از من چنین سوالی کرده بود؛ او می‌خواست خودش را از دیدگاه شخص دیگری مشاهده کند.
بعدها، متوجه شدم که او این سوال را از همه‌ی کسانی که می‌شناخت پرسیده است. البته، این خواسته و پرسش او به دلیل چاپلوسی و بی‌اعتمادی نبود. ربطی به غرور یا خودپسندی نداشت بلکه به فروتنی و تواضع مربوط می‌شود که بزرگ‌ترین خصلت هر رهبری است.
به عنوان انسان همه‌ی ما دل‌مان می‌خواهد در کارهای‌مان پیشرفت کنیم و تاثیر خوش و نامی نیک از خود بر جای بگذاریم. اگر خودمان را همان طور نگاه کنیم که دیگران می‌بینند، از ابعاد گوناگون خودمان قدردانی می‌کنیم.
اگر به دیدگاه دیگران احترام بگذاریم به خودمان احترام بیش‌تری گذاشته‌ایم و اگر نقاط ضعف خودمان را بپذیریم امکان پیشرفت خودمان را فراهم کرده‌ایم ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 عليرضا (ماني) دواتگران:  مجموعه‌ای مینیمالیسیتی از سخنان افراد سرشناس که سرشار از کلیشه و تکرار است. مجموعه از لحاظ موضوعی کاملا از هم گسیخته می‌باشد و مطمئنا روز بعد از اتمام آن، مطالبش را به یاد نخواهید آورد. با خواندن یا نخواندن این کتاب، چیزی از دست نخواهید داد!