بخريد و بخوانيد ...
برادران سیسترز
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

برادران سیسترز

(The Sisters Brothers)
نویسنده: پاتریک دوویت (Patrick deWitt)
ترجمه: پیمان خاکسار
ناشر: چشمه
سال نشر: 1402 (چاپ 13)
قیمت: 240000 تومان
تعداد صفحات: 279 صفحه
شابك: 978-964-6332-85-0
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 10 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (5 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'برادران سیسترز':

داستان‌ این رمان وسترن در سال‌های قرن نوزدهم جریان دارد. با وجود فضا و شرایط شکل‌گیری داستان که غرب وحشی است، رمان دارای دغدغه‌های امروزی است. شخصیت‌های اصلی رمان هم دو برادر هفت‌تیرکش هستند که مزدور بوده و با آدمکشی گذران عمر می‌کنند. اما در یک سفر به خودشناسی می‌رسند. "برادران سیسترز" داستانی جذاب و پرکشش و سرشار از طنزی سیاه و گزنده است. این کتاب دومین رمان نویسنده‌ی جوان کانادایی پاتریک دوویت است که سال 2011 چاپ شد و جوایز ادبی اصلی کانادا را دریافت کرد و نامزد دریافت جایزه‌ی بوکر شد.
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"بیرون عمارت ناخدا نشسته بودم و انتظار برادرم چارلی را می‌کشیدم که بیاید بیرون و به من خبر بدهد که بالاخره کار به کجا رسید. سوز برف می‌آمد و سردم بود و برای این‌که سرم گرم شود شروع کردم به برانداز کردن نیمبل، اسب جدید چارلی. اسم اسب تازه‌ی من تاب بود. هیچ‌کدام‌مان اهل اسم گذاشتن روی اسب نبودیم ولی اسب‌ها را عوض بخشی از دستمزد آخرین کارمان به ما داده بودند و از همان اول اسم داشتند. دیگر کاری‌اش نمی‌شد کرد. اسب‌های بی‌اسم قدیمی‌مان سقط شده بودند و روی این حساب ما به این دوتا اسب احتیاج داشتیم، ولی من می‌گویم بهتر بود به‌جای اسب پول به‌مان می‌دادند تا به سلیقه‌ی خودمان اسب بخریم. دو تا اسب که نه پیشینه‌ای داشته باشند و نه عادت خاصی و انتظار هم نداشته باشند به اسم صدای‌شان بزنی. من عاشق اسب قبلی‌ام بودم و تازگی‌ها وقتی خوابم می‌برد خاطره‌هایی از مرگش به ذهنم هجوم می‌آورند، جفتک انداختنش، پاهایش که ازشان آتش زبانه می‌کشید و چشمانش که از درد سوختگی داشتند از حدقه درمی‌آمدند ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 مینا رستم‌پور:  ماجرای کتاب دربارهٔ زندگی دو برادر به نام‌های ایلای (Eli) (راوی ماجرا) و چارلی (Charlie) با نام خانوادگی سیسترز (Sisters) است که به‌عنوان دو آدم‌کش، شهرت زیادی دارند. داستان در سال ۱۸۵۱ (غرب وحشی) در اورگن و کالیفرنیا، همزمان با تب طلا رخ می‌دهد. ایلای و چارلی به‌دنبال کشتن هرمن کرمیت وارم راهی کالیفرنیا می‌شوند که در این مسیر اتفاقات بسیاری رخ می‌دهد و پس از رسیدن به مقصد، ماجرا به شکلی متفاوت با نقشهٔ ابتدایی ادامه پیدا می‌کند. قهرمان این داستان، هر دو برادری هستند که در کنار یک‌دیگر ماجراهای متفاوت را پشت‌سر می‌گذارند. برادران سیسترز در برابر هماوردی که هرلحظه صورت عوض می‌کند و از شخصی به شخصی دیگر تبدیل می‌شود، می‌ایستند. برادران سیسترز یک رمان وسترن است با فضای رئالیستی، خشن و سیاه. البته این فضا در نحوهٔ روایت، ترکیب شده با طنزی ظریف و جذاب که از زبان برادر کوچک‌تر نقل می‌شود. داستان به جای یک پلات واحد، بیشتر مجموعه‌ای از وقایع و ماجراهاست که در قالب اپیزودهایی مجزا برای این دو برادر رخ می‌دهد. به همین دلیل هم هست که شخصیت‌های فرعی قدرتمندی که ۲۰ یا ۳۰ صفحه از کتاب را به خود اختصاص داده و بعد حذف می‌شوند، در این رمان بسیارند. از همین جهت، شاید بتوان درون‌مایهٔ (تِم) رمان را حول و حوش رابطة خویشاوندی‌ای تعریف کرد که دو برادر با هم دارند.