شناسنامه محصول
عبور از مرز (مجموعه داستان‌های کوتاه از نویسندگان مطرح و معاصر)
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

عبور از مرز (مجموعه داستان‌های کوتاه از نویسندگان مطرح و معاصر)

نویسنده: جویس کرول اتس، توبیاس وولف، توماس برنهارد و ... 
ترجمه: رویا بشنام
ناشر: کتابسرای تندیس
سال نشر: 1391 (چاپ 1)
قیمت: 5000 تومان
تعداد صفحات: 175 صفحه
شابك: 978-600-182-023-6
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 4 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'عبور از مرز (مجموعه داستان‌های کوتاه از نویسندگان مطرح و معاصر)':

داستان‌های این مجموعه، نمونه شاخصی از نثر نویسندگان معروف و معاصر همچون جویس کرول اتس، توبیاس وولف، کورت ونه‌گت، ولادیمیر ناباکوف و تنها داستان کوتاه شاعر مشهور انگلیسی، سیلویا پلات است که هریک در نوع خود بی‌نظیرند.
اما در این میان داستان‌های جویس کرول اتس که یکی از پرکارترین و مطرح‌ترین نویسندگان معاصر آمریکاست، بیش‌تر خودنمایی می‌کنند. وی در داستان‌هایش همواره با قوای احساسی و منطقی راوی، واقعیت‌ها را لمس می‌کنند و شرح می‌دهند. کارنامه پربار ادبی اتس مملو از جوایز متعدد است که آخرین آن، برگزیده جایزه ادبیات فانتزی 2011 می‌باشد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان "عبور از مرز" با این جملات آغاز می‌شود:
"شوهرش ایوان، رنگ‌پریده، غمگین و عصبانی با عجله به طرف توالت‌های مردانه‌ی ایستگاه سنوکو در دترویت دوید و رنی همسرش بدون این‌که کمکی از دستش برآید، در ماشین منتظر نوبت بعدی نشست. گرما امانش را بریده بود. می‌پرسید: "اگه ایوان بالا بیاره چی؟" چند مانع آن‌طرف‌تر از دیوار، مرز بود. بعد از یک رانندگی طولانی و خسته‌کننده از راه جنوب، با مرز فاصله چندانی نداشتند. سرزمین جدیدشان، یک کشور شمالی بود. در واقع تا مرز سه دقیقه بیش‌تر نمانده بود. آن‌جا هم باید مثل این‌جا گرم باشد. رنی در فلوریدا نقشه را خواند و رویای هوای تازه، خنک و باد همیشه وزان ارکتیک را در سر پروراند. تصور این خیالات، آن هم در این موقعیت، دلیلی نداشت. او بهتر می‌دانست، خیالاتش او را متعجب می‌کرد. ولی او بهتر از همیشه می‌دانست بی‌خود این خیالات به سرش نمی‌زند ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!