بخريد و بخوانيد ...
مامور سیگاری خدا
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

مامور سیگاری خدا

نویسنده: محسن حسام مظاهری 
ناشر: افق
سال نشر: 1398 (چاپ 4)
قیمت: 55000 تومان
تعداد صفحات: 151 صفحه
شابك: 978-964-369-803-4
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 92 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3.46 امتیاز با رای 13 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'مامور سیگاری خدا':

نویسنده که کارشناس ارشد جامعه‌شناسی است، برای انجام پروژه‌ای تحقیقی، نوعی دوربین مخفی ادبی به دست گرفته و در تهران و اصفهان و چند شهر دیگر، صدای مردم را در تاکسی‌ها ضبط کرده است. حرف‌ها طبیعی‌اند و در عین حال با انتخاب‌ها و روایت‌های نویسنده به داستان‌هایی کوتاه تبدیل شده‌اند. در این اثر، با آدم‌هایی استثنایی، موقعیت‌هایی ویژه و نثری طنزآلود روبه‌رو می‌شویم. رفتار و گفتار مردم در تاکسی سندی زنده از وضعیت جامعه‌ی معاصر ماست. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
نویسنده قبل از شروع مطالب اصلی کتاب چنین می‌آورد:
"من همیشه تاکسی را به اتوبوس ترجیح می‌دهم.
نه فقط به خاطر آن که در تاکسی جایی مخصوص و انحصاری داری که می‌توانی آسوده در آن بنشینی و خیالت راحت باشد که اگر پیرمرد و پیرزنی سوار شد، او هم جای مخصوص به خودش را خواهد داشت و نیازی نیست تو زیر فشار وجدان درونی یا نگاه‌های سرزنش بار دیگران جایت را به او بدهی؛ آن هم وقتی خسته و کوفته از سر کار برمی‌گردی.
و نه فقط به خاطر آن که می‌توانی به دل‌خواه خودت - البته اگر راننده یا مسافران قبلی دست‌گیره‌ی پنجره‌ها را از جا در نیاورده باشند - در تابستان، شیشه را پایین بکشی و بگذاری هوای خنک با سرعت بزند به صورتت و موهات را به بازی بگیرد. یا در زمستان، شیشه را بدهی بالا تا سوز سرما به پیشانی‌ات نخورد و سرماخوردگی‌ات شدیدتر نشود ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 ژيوار دروگر:  واییییی نمیدونید چه حسی داره خوندن این اتفاقات تاکسی‌نگاری! یعنی این مدت کتابی به این جالبی نخونده بودم. نگاه جالب مردم به مسایل متفاوت از زبان یک استاد جامعه‌شناسی! ارزش حداقل یکبار خوندن رو داره.

 آريانا طاهرزاده:  خيلي خيلي جالب و جديد بود. به نظرم از اون سبك كتاب‌هايي هست كه همه ازش لذت مي‌برن.

 مريم سمندري معطوف:  کتابشُ دوست داشتم، زیرکی نویسنده در انتخاب سوژه‌ها برای تاکسی‌نگاری به شدت جذاب بود، این یک رمان نیست اما داستانهایی که زیر پوست این جامعه در جریانن ...

 محمد پيرو:  محسن حسام مظاهری نویسنده توانایی است. راه ارتباط را خوب می‌شناسد. خوب می‌بیند و خوب شرح می‌دهد.
ان شاء الله شاهد کتاب‌های بهتر از وی باشیم. مجله را که بستند!

 حنيفه ايمانيان:  ایده جالبی بود