شناسنامه محصول
رقص‌های جنگ
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

رقص‌های جنگ

(War Dances)
نویسنده: شرمن الکسی (Sherman Alexie)
ترجمه: مجتبی ویسی
ناشر: مروارید
سال نشر: 1391 (چاپ 1)
قیمت: 3900 تومان
تعداد صفحات: 151 صفحه
شابك: 978-964-191-109-8
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'رقص‌های جنگ':

... عنوان "مجموعه داستان" بدون تردید برای کتاب "رقص‌های جنگ" کفایت نخواهد کرد. چرا که نویسنده در لابه‌لای داستان‌های آن، شکل‌های دیگر نوشتاری را نیز گنجانده است، از جمله شعر، قطعه، شعر-نثر، مصاحبه و فرمی شبیه خاطره‌نویسی. او حتی در ساختار رایج خود این‌ها نیز دست می‌برد. به همین دلیل، "رقص‌های جنگ" را نمی‌توان به راحتی در ژانر و قالب خاصی جا داد و باز هم به همین دلایل، شرمن الکسی را می‌توان پدیده‌ای تازه در ادبیات آمریکا دانست ... (بخشی از مقدمه کتاب)
"ورود غیرقانونی" با این جملات آغاز می‌شود:
"مدت‌ها قبل در کالج، وقتی تازه چم‌وخم تدوین فیلم را یاد می‌گرفتم - با نحوه‌ی ترکیب نماها آشنا می‌شدم - استادم، آقای براون به من گفت: "لازم نیست حتما نشان دهی که مردم برای ورود به اتاق از در استفاده می‌کنند. اگر آنها داخل اتاق هستند پس تماشاگر خودش می‌فهمد که کشان‌کشان از پنجره تو نیامده‌اند، از سقف پایین نیافتاده‌اند و یا یکدفعه یکجا ظاهر نشده‌اند. خود تماشاگر متوجه می‌شود که آنها از در استفاده کرده‌اند - چشم‌ها و ذهن‌اش ارتباط موجود را پیدا می‌کند - پس با خیال راحت می‌توانی با یک جست از قسمت در بگذری."
آقای براون، کمک‌حال بصری تمام‌وقت‌ام، جست‌زنان گفت: "با جست از قسمت در بگذر." من هم خندیدم و نمی‌دانستم که همین یک تکه آموزشش هیچ‌وقت از یادم نخواهد رفت؛ هرچند حالا که این قضیه را تعریف می‌کنم، استاد پرهیجانم را مانند یک پیشگام در عرصه‌ی صحنه‌خوری در یک نمایش موزیکال برادوی در نظر می‌آورم ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!