شناسنامه محصول
آفتابی در میان سایه‌ای (مروری بر زندگی و آثار فریدالدین عطار نیشابوری)

آفتابی در میان سایه‌ای (مروری بر زندگی و آثار فریدالدین عطار نیشابوری)

نویسنده: منوچهر دانش‌پژوه 
ناشر: همشهری
سال نشر: 1390 (چاپ 2)
قیمت: 3500 تومان
تعداد صفحات: 168 صفحه
شابك: 978-964-2924-82-0
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'آفتابی در میان سایه‌ای (مروری بر زندگی و آثار فریدالدین عطار نیشابوری)':

نویسنده به روش معمول دیگر کتاب‌های این مجموعه، با معرفی آثار عطار تلاش می‌کند تا خواننده را با ویژگی‌های این شاعر قرن ششم هجری آشنا سازد.
منطق‌الطیر، الهی‌نامه، مصیبت‌نامه و پندنامه آثاری هستند که بخش اصلی کتاب به معرفی ویژگی‌های آنها می‌پردازد. همچنین بخش‌هایی از کتاب نیز به بررسی غزلیات و قصاید عطار اختصاص دارد.
بخش اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"قرن ششم هجری عصری مهم در تاریخ فرهنگ و ادب ماست. در جهان و عالم آن روز، هم منشا پدیده سیاهی که سراسر عالم را پوشاند قرن ششم است که مغولان در آن رو به اوج می‌نهند و ابر سیاه و تیره آنان در اوایل قرن هفتم فضای کشور ما را به تیرگی خود می‌پوشاند و هم دورانی است که نور در تاریکی نمایان می‌شود و بزرگان شعر و ادب عرفانی همچون ستارگانی پرنور در آسمان ادب ایران نمایان می‌شوند، بزرگانی چون بهاالدین محمدبن حسین خطیبی بلخی مشهور به بهاولد (پدر مولانا جلال‌الدین) و نجم‌الدین رازی مشهور به دایه نویسنده مرصادالعباد در نثر و سرایندگان توانای پیشرو عرفان یعنی عطار نیشابوری و سنائی غزنوی در شعر پرمایه فارسی.
این نویسندگان و سرایندگان عارف، زمینه‌ساز ظهور بزرگترین قلل شعر فارسی یعنی سعدی و مولوی و حافظ‌اند که در سده‌های هفتم و هشتم به ظهور رسیدند و تعداد قله‌های شعر را که قرن‌ها پس از ظهور حکیم ابوالقاسم فردوسی منحصر به یک تن بود به چهار قله رساندند ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!