بخريد و بخوانيد ...
شکسپیر معاصر ما
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

شکسپیر معاصر ما

(Shakespeare our contemporary)
نویسنده: یان کات (Jan Kott)
ترجمه: رضا سرور
ناشر: بیدگل
سال نشر: 1390 (چاپ 2)
قیمت: 14500 تومان
تعداد صفحات: 528 صفحه
شابك: 978-600-5193-43-5
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'شکسپیر معاصر ما':

کتاب شکسپیر معاصر ما سهم موثری در تحول شکسپیرشناسی داشته و بر کارگردانان بسیاری از جمله پیتر بروک، جورجیو استره‌لر، پیتر هال، آلک گینس و پولانسکی تاثیر گذارده است.
به رغم گذشت نیم قرن، این کتاب همچنان معاصر ماست؛ زیرا توضیح‌دهنده همان دلهره، حساسیت، اضطراب و خشونتی در آثار شکسپیر است که در هوای امروز استنشاق می‌کنیم.
مخاطبان چنین کتابی آن دسته از ادبا یا محققان منزه‌طلبی نیستند که در کنج عافیت کتابخانه‌ها به نسخه‌شناسی مشغولند، بلکه به گفته کات کسانی‌اند که تجربه هولناک جنگ، اشغال، خشونت فیزیکی، جباریت ایدئولوژیک و ساز و کار اعمال قدرت را همچون تجربه‌ای روزمره از سر گذارانده‌اند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
فصل اول کتاب با عنوان "پادشاهان" با این جملات آغاز می‌شود:
"خوانش دقیق فهرست شخصیت‌ها در ریچارد سوم کافی است تا نشان دهد شکسپیر چه نوع مواد تاریخی‌ای را برای روشن ساختن حقایق دوران خود به کار برده و چگونه صحنه را از معاصرانش انباشته است. این‌جا، در یکی از نمایشنامه‌های اولیه‌اش - یا بهتر بگوییم در ماده تاریخی اولیه‌اش - می‌توان طرح تمام تراژدی‌های بزرگ بعدی‌اش را دید: طرح هملت، مکبث و لیرشاه. اگر کسی خواستار تفسیر جهان شکسپیر به مثابه جهانی واقعی باشد، باید خواندن آثار شکسپیر را با نمایشنامه‌های تاریخی او، به‌خصوص با ریچارد دوم و ریچارد سوم آغاز کند.
اجازه دهید از فهرست شخصیت‌های نمایش شروع کنیم:
ادوارد شاه چهارم: او هنری ششم، آخرین پادشاه سلسله لنکسترها را عزل و در برجی زندانی‌اش می‌کند. در آن جا هنری توسط برادران ادوارد، گلاستر و کلرنس، به قتل می‌رسد. چند ماه پیش از این واقعه، ریچارد، تنها پسر هنری ششم را با ضربات خنجر در تیوکسبری از پای درآورده بود ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را می‌توانید در اینجا و اینجا بیابید.

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!