بخريد و بخوانيد ...
زیتون
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

زیتون

(Zeitoun)
نویسنده: دیو ایگرز (Dave Eggers)
ترجمه: عباس مصطفوی
ناشر: مروارید
سال نشر: 1391 (چاپ 1)
قیمت: 100000 تومان
تعداد صفحات: 294 صفحه
شابك: 978-964-191-202-6
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 26 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (5 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'زیتون':

کتاب داستانی است واقعی درباره‌ی توفان کاترینا و وقایع پس از آن. در اواخر اکتبر 2005، بعد از اینکه توفان کاترینا به شهر نیواورلئان نزدیک می‌شود، کتی بچه‌ها را برمی‌دارد و شهر را ترک می‌کند. زیتون اما توی شهر می‌ماند تا از خانه و مستغلات‌شان نگهداری کند. شهر را آب فرا می‌گیرد و زیتون سوار بر قایق دست‌دوم‌اش می‌شود و در شهر می‌چرخد تا به دیگران امکانات برساند.
دیو ایگرز بعد از ملاقات با کتی و عبدالرحمان شروع به نوشتن این کتاب می‌کند. وی در طول تحقیق و نوشتن، در تماس نزدیک با خانواده‌ی زیتون بوده و چندین‌بار در نیواورلئان با آنها ملاقات می‌کند.
روایت کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"جمعه 26 آگوست، 2005
در شب‌های بی‌مهتاب جباله، شهری مه‌آلود و صیاد در ساحل سوریه، مردان و پسران شهر فانوس‌های‌شان را برمی‌دارند و سوار قایق‌های خاموش‌شان می‌شوند. پنج یا شش قایق کوچک و توی هر کدام دو یا سه ماهیگیر. دو کیلومتری که وارد دریای سیاه می‌شوند، قایق‌هایشان را دایره‌وار دور هم می‌ایستانند و تورشان را می‌اندازند و فانوس‌شان را بر فراز آب می‌گیرند تا ماه را نزدیک ماهی‌ها کرده باشند.
ماهی‌ها، ساردین‌ها، به‌سرعت جمع می‌شوند و توده‌ی نقره‌ای کم‌رنگی زیر آب شکل می‌گیرد. ماهی‌ها جذب پلانکتون‌ها می‌شوند، و پلانکتون‌ها هم مجذوب نور. ماهی‌ها می‌چرخند و می‌چرخند تا زنجیره‌ای وارفته تشکیل می‌دهند و چند ساعت بعد تعدادشان بیشتر می‌شود. شکاف سیاه‌رنگ بین توده‌های نقره‌ای کمتر و کمتر می‌شود تا اینکه ماهیگیرها می‌توانند توده‌ی چاقی از چرخ‌زنان نقره‌رنگ را زیر پای خود ببینند ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 ژاسمن شاهنظري:  بسیار جالب