شناسنامه محصول
فیزیک آینده
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

فیزیک آینده

(Physics of the Future)
نویسنده: میچیو کاکو (Michio Kaku)
ترجمه: رامین رامبد
ناشر: مازیار
سال نشر: 1398 (چاپ 5)
قیمت: 48000 تومان
تعداد صفحات: 480 صفحه
شابك: 978-600-6043-13-5
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 4 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (5 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'فیزیک آینده':

در این کتاب میچو کاکو، استاد فیزیک نظری و چهره‌ی برجسته‌ی علم همگانی، با بهره‌مندی از تجربیات دست اول خود و دیدگاه‌های بیش از 300 دانشمند برجسته در سطح جهان، همانند گذشته ما را به سفر می‌برد: سفری در دهه‌های آینده تا ببینیم علم و تکنولوژی چه دستاوردهایی برای‌مان به ارمغان خواهند آورد، چگونه زندگی‌مان را دگرگون خواهند کرد، چه آسایشی برای‌مان فراهم خواهند کرد و چه دردهایی را از وجودمان خواهند زدود.
هریک از فصل‌های کتاب به بررسی و پیش‌بینی آینده‌ی یکی از بخش‌های مختلف علم امروز اختصاص یافته است: کامپیوتر، هوش مصنوعی، پزشکی، نانوتکنولوژی، انرژی و سفر فضایی. دو فصل از کتاب نیز به آینده‌ی ثروت و آینده بشریت اختصاص یافته تا تصویر مورد انتظار پیشگو را پیش چشم خواننده تکمیل کند!
پیشگفتار کتاب با این جملات آغاز می‌شوند:
"دو تجربه در زمان کودکی، به شکل‌گیری آنچه که امروز هستم یاری رساندند و بذر دو اشتیاق را در وجود من کاشتند که به تعریف سرتاسر زندگیم شکل دادند.
نخست، به خاطر دارم که در هشت سالگی‌ام همه‌ی آموزگاران درباره‌ی خبر درگذشت دانشمندی بزرگ سخن می‌گفتند. آن شب روزنامه‌ها تصویری از دفتر کار او را به چاپ رساندند، با دست‌نوشته‌ای ناتمام بر روی میز کارش. عنوان خبر چنین بود که بزرگترین دانشمند دوران ما نتوانست بزرگترین شاهکار خود را به پایان برساند. از خودم پرسیدم، چه چیزی می‌تواند این‌چنین دشوار باشد که چنین دانشمند بزرگی نتوانسته آن را به پایان برساند؟ چه چیزی می‌تواند چنین پیچیده و با اهمیت باشد؟ سرانجام این قضیه برای من گیراتر از هر داستان جنایی، و هیجان‌انگیزتر از هر داستان ماجراجویانه شد. باید می‌فهمیدم که چه چیزی در آن دست‌نوشته‌ی ناتمام بود.
بعدا فهمیدم که نام آن دانشمند آلبرت اینشتین بود و آن دست‌نوشته‌ی ناتمام هم گل سرسبد دستاوردهای او، کوششی برای ایجاد "نظریه‌ی همه چیز". معادله‌ای شاید به طول یک اینچ که می‌توانست رازهای گیتی را آشکار کند و چه بسا او را قادر می‌ساخت که "ذهن خداوند را بخواند" ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 فاطمه عارف‌نژاد:  چیزی که بیش از همه در کتاب‌های میچیو کاکو موج می‌زند مهارت او در یاد دادن است! بعضی‌ها هستند که وقتی می‌خوان بگن ما فیزیک بلدیم و قرار می‌شود چیزی را برای کسی توضیح بدن آنقدر آسمان و ریسمان به هم می‌بافند که حتی مسئله‌ای مثل دو دو تا چهارتا شبیه نسبیت انیشتین سخت و پیچیده به نظر میاد! اما در عوض نشستن پای درس میچیو کاکوی به تمام معنا دانشمند یعنی لذت بردن از پیچیده‌ترین مفاهیم علم فیزیک به ساده‌ترین شکل ممکن ... و این شاهکار اوست!