بخريد و بخوانيد ...
انتخابات الویرا
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

انتخابات الویرا

(The Suffrage of Elvira)
نویسنده: و. س. نایپل (V.S. Naipaul)
ترجمه: مهدی غبرائی
ناشر: هاشمی
سال نشر: 1390 (چاپ 2)
قیمت: 9000 تومان
تعداد صفحات: 279 صفحه
شابك: 978-964-7199-04-9
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 2 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'انتخابات الویرا':

انتخابات الویرا، حول محور برگزاری دومین انتخابات پس از استقلال (کمی پیش از 1950 میلادی) در ناحیه دورافتاده‌ای از کشور ترینیداد و توباگو می‌گذرد و نویسنده از این مشق دموکراسی در کشوری نیمه مستعمره با فرهنگی نیمه عقب‌مانده مضحکه‌ای پرداخته که نظایر آن را می‌توان در اغلب کشورهای جهان سوم یافت. این رمان سرشار از طنز تلخ و شیرین است که گهگاه در قالب نظم و ترانه بیان می‌شود. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"عصر آن روز آقای سوروجپ ‌هاربنز نزدیک بود دو زن سفیدپوست و ماده سگ سیاه را بکشد.
وقتی زنها را دید، تنها این فکر توی کله‌اش دور می‌زد که مبادا به آنها بزند، و اصلا به این فکر نیفتاد که دیدن دو زن موبور که سوار دوچرخه‌های قرمز امریکایی تقلاکنان پا می‌زدند تا از تپه‌های الویرا بالا بروند چقدر عجیب است. این تپه بلندترین نقطه استان ناپارونی است، که در بین نه استان ترینیداد از همه کوچک‌تر، پرت‌تر و محروم‌تر است.
دوچرخه‌های سنگین امریکایی با لاستیکهای پهن رکاب‌زدن به بالای تپه را برای زنها آسان‌تر نمی‌کرد. آنها از روی زینهای کوتاه بلند شده بودند و با تمام قوا روی پدالها فشار می‌آوردند و دوچرخه‌ها روی جاده باریک تلوتلوخوران پیش می‌رفتند.
هاربنز با عصبانیت دنده سنگین گرفت. از رانندگی خوشش نمی‌آمد و حس می‌کرد که هیچ‌وقت به کامیون کهنه دوج که روی جاده خاکی پر گل و شل تلغ و تلوغ می‌کرد تسلط ندارد ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را می‌توانید در اینجا و اینجا بیابید.

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!