شناسنامه محصول
نبرد من (قطع جیبی)
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

نبرد من (قطع جیبی)

(Mein Kampf)
نویسنده: آدولف هیتلر (Adolf Hitler)
ترجمه: عنایت‌الله بخشی (شکیباپور)
ناشر: دنیای کتاب
سال نشر: 1400 (چاپ 23)
قیمت: 60000 تومان
تعداد صفحات: 532 صفحه
شابك: 978-964-346-291-8
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 4 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3.5 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'نبرد من (قطع جیبی)':

در سال 1924 که آدولف هیتلر به اتهام خیانت به کشور در قلعه لندربرگ زندانی بود، متن کتاب "نبرد من" را به منشی خود "رودلف هس" که با او هم‌زندان بود، دیکته کرد. در این کتاب دیکتاتور آلمان، آینده و اصول اساسی کشور را از نظر سیاسی و اصلاحات داخلی شرح می‌دهد.
جلد اول "نبرد من" در پاییز سال 1925 و جلد دوم آن در بهار سال 1927 انتشار یافت. با وجود این که سبک نگارش کتاب بسیار ناهنجار است، اما این کتاب در دوره زمامداری حزب نازی به استثنای انجیل پرفروش‌ترین کتاب در آلمان بود و جزو برنامه‌های درسی دانش‌آموزان قرار داشت.
کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"شاید خواست خداوند این بود که من در بیستم آوریل سال 1889 در شهر کوچک و زیبای سرحدی (براناو-ام-این) بین دو کشور آلمان و اتریش به دنیا بیایم. زیرا هم‌بستگی این دو کشور از آرزوهای دیرینه هر فرد آلمانی بود.
ما هرگز خواستار آن نبودیم که آلمان و اتریش از لحاظ مسائل اقتصادی با هم یکی شوند. جنبه‌های مالی در نظر ما اهمیت زیاد نداشت. ولی آرزوی دیرینه ما این بود تا روزی که دو کشور آلمان و اتریش با هم متحد نشوند ملت آلمان نمی‌تواند استقلال سیاسی خود را حفظ کند، این ایده‌آل مانند این بود که می‌خواستیم فرزندان آلمانی در کانون خانوادگی خود جمع شوند.
اگر روزی رایش بتواند بر تمام خاک آلمانی‌نشین حکومت کند دنیای سعادت و نیکبختی او از آن روز آغاز خواهد شد و در صورتی که قادر به تهیه مواد خام و امور تغذیه مردم خود نباشد قانون زندگی این حق را به او خواهد داد که از زمین بیگانگان برای تامین معاش خود استفاده کند ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را می‌توانید در اینجا بیابید.

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 بنفشه بامداد:  کتاب مناسبی برای معرفی هیتلر و اندیشه‌ها و عقاید عجیب او، تعصب‌های بی‌جای او و اعتقاد شدید او به تبعیض نژادی است. با وجود اینکه دم از حفظ حقوق شهروندان می‌زند، در عین حال به شدت ستیزه‌جو است و حاضر است به قیمت وقوع جنگ و از دست دادن آرامش و آسایش زندگی مردم به اهداف سیاسی خود برسد.