شناسنامه محصول
اقتصاد چگونه کار می‌کند
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

اقتصاد چگونه کار می‌کند

(How the Economy Works: Confidence, Crashes and Self-Fulfilling Prophecies)
نویسنده: راجر فارمر (Roger E. A. Farmer)
ترجمه: محمدرضا فرهادی‌پور
ناشر: دنیای اقتصاد
سال نشر: 1391 (چاپ 1)
قیمت: 7000 تومان
تعداد صفحات: 195 صفحه
شابك: 978-60092905-1-2
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'اقتصاد چگونه کار می‌کند':

این کتاب پیشنهاد سیاستی مهمی از جانب متفکری برجسته است. فارمر سنت‌های هایک و کینز را برای ارائه راهی جدید برای تثبیت اقتصاد و تحکیم اعتماد جامعه در خصوص چشم‌اندازهای آینده به‌طور متوازن به‌کار می‌گیرد. او ما را به اصول اولیه ارجاع می‌دهد و استدلالی واضح و موجز را به زبانی ارائه می‌کند که پیگیری آن آسان است. هیچ سیاستگذاری اشتیاق چندانی برای پذیرش رویکرد فارمر ندارد؛ همین اتفاق در دهه 1930 برای کینز هم افتاد. بیایید امیدوار باشیم که ما نیازی نداریم رکود بزرگ دیگری را تجربه کنیم تا رهبران اقتصادی ما پس از وقوع رکود به‌طور جدی اقدام به بازنگری همه‌چیز کنند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"سپتامبر 2007 در کنفرانسی در بانک مرکزی انگلیس شرکت کردم. موضوع کنفرانس "تعدیل بزرگ" بود. تعدیل بزرگ نامی است که توسط اقتصاددانان به این واقعیت داده شده که نظام مالی جهانی بعد از جنگ جهانی دوم، در دوره بعد از 1980 نسبت به قبل از آن ثبات بیشتری نشان داده است. از 1951 تا 1979، تورم و نرخ بهره و بیکاری، بالا و متغیر بودند. بعد از 1980، همگی کاهش یافتند و ماه به ماه نوسانات کمتری را نشان دادند. جهان تغییر کرده بود. اما چرا؟
اقتصاددانان با حالتی حاکی از خودستایی از سراسر جهان در لندن با هم روبه‌رو شدند. وظیفه ما این بود که درباره این موضوع تصمیم‌گیری کنیم که افزایش قابل توجه توفیقات اقتصادی در سراسر جهان از تکنولوژی جدید نشات گرفته یا درک بهتر از سیاست پولی توسط اقتصاددانان و بانک‌داران مرکزی یا خوش‌شانسی محض ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!