بخريد و بخوانيد ...
راه هنرمند: بازیابی خلاقیت
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

راه هنرمند: بازیابی خلاقیت

(The Artist's Way)
نویسنده: جولیا کامرون (Julia Cameron)
ترجمه: گیتی خوشدل
ناشر: پیکان
سال نشر: 1395 (چاپ 16)
قیمت: 17500 تومان
تعداد صفحات: 275 صفحه
شابك: 978-964-6229-86-0
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 6 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (5 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'راه هنرمند: بازیابی خلاقیت':

کتاب برنامه‌ای آموزشی را برای بازیابی یا به فعلیت در آوردن خلاقیت هنری به خواننده ارائه می‌کند. نویسنده این برنامه را (که شاید چون موضوع آن قوت بخشیدن به خلاقیت است، بهتر باشد آن را تربیتی بخوانیم تا آموزشی) در یک فصل‌بندی 12 هفته‌ای طراحی و عرضه کرده. او در هر هفته تمرین‌ها و وظایفی را به خواننده محول می‌کند و از او می‌خواهد تا با انجام آنها این برنامه را دنبال کند و برای رسیدن به هدف اصلی کتاب تلاش کند.
متن اصلی کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"برای بیشتر ما این اندیشه که خالق خلاقیت را تشویق می‌کند، عقیده‌یی اغراق‌آمیز می‌نماید. میل داریم فکر کنیم - یا دست کم بهراسیم - که رویاهای خلاق خودپرستانه‌اند، یا چیزی که خدا برای ما تایید نمی‌کند. به هر جهت، هنرمند خلاق‌مان طفلی درونی است و تمایل دارد که بچگانه بیندیشد. اگر پدر و مادرمان نسبت به رویاهای خلاقمان شک و تردید یا عدم تایید نشان می‌دادند، ممکن است آن گرایش را به خدایی والدگونه فرافکنیم. این طرز تفکر باید از میان برود.
آنچه درباره‌اش گفتگو می‌کنیم - ترغیب یا دعوت از - تجربه‌یی معنوی است. خودم این فرایند را "شفای ستون فقرات معنوی" می‌خوانم. چند تمرین معنوی را در پیش می‌گیریم تا با نیروهای خلاق کائنات همنوا شویم.
اگر کائنات را دریای پهناور الکتریسته‌یی بنگارید که در آن غوطه‌ورید و از آن به وجود آمده‌اید، گشودن به روی خلاقیتتان موجب می‌شود که به جای دست و پا زدن در دریا، موجی باشید که کنش و آگاهی و همکاری کامل‌تر و بیشتری دارند ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 سميرا اميني‌فرد:  يك كتاب عالي در زمينه خودشناسي و خلاقيت